Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Renault Zoe e-sport обещава вълнуващо бъдеще

Електрическите хот-хечове тепърва ще превземат пазара

Renault Zoe e-sport обещава вълнуващо бъдеще

Концептуалният Renault Zoe e-sport се намира „между серийните и състезателните автомобили” според създателите му, но засега вълнуващият електрически мъник ще остане далеч от серийното производство. Zoe e-sport дебютира в Женева с олекотено, но разширено купе и по-широка следа, като теглото му е намалено до 1400 кг, а мощността на електромобила е 460 к.с. 

Renault Zoe e-sport обещава вълнуващо бъдеще

Концептът е отлична реклама за програмата на Renault в световния шампионат за електрически болиди Формула Е – Zoe e-sport. Той се задвижва от два електродвигателя – същите, като тези, които се използват в болидите на Себастиен Буеми и Никола Прост. За разлика от Формула Е, Zoe e-sport е със задвижване 4х4.

Renault Zoe e-sport обещава вълнуващо бъдеще

На разположение на водача са 4 режима за движение, като в зависимост от това колко тяга се изпраща към мостовете, се променя и пробегът на електромобила. Подобно на болидите от Формула Е и Zoe e-sport предлага възможност за регулиране на работата на трансмисията и спирачките от мястото на водача. На пръв поглед теглото на Zoe e-sport е голямо, но трябва да отбележим, че при създаването му инженерите са заложили на стоманена тръбна рама и каросерия от фиброкарбон и кевлар. Колата е с 68 кг по-лека от обикновения Zoe, а 450 от тези 1400 кг са за батерията, която захранва електромоторите.

Renault Zoe e-sport обещава вълнуващо бъдеще

Динамиката на Zoe e-sport няма как да ви остави равнодушни – ускорение от 0 до 100 км/ч за 3,2 секунди и електронно ограничена максимална скорост от 210 км/ч, която се достига да по-малко от 10 секунди при старт от място.

Renault Zoe e-sport обещава вълнуващо бъдеще

Шансовете за серийно производство на Zoe e-sport не са особено големи, поне в близко бъдеще, като се има предвид политиката на Renault да представя интересни концепти, които след това не се превръщат в серийни модели. Последният такъв пример е доста по-консервативният Clio R.S.16, който притежаваше сериозен потенциал на пазара за хот-хечове.

Снимки: Renault

0 от 500