IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Първият електрически ван на Mercedes навърши 45 години

Само батерията му тежи 860 кг и е бил използван по време на Олимпиадата през 1972

Първият електрически ван на Mercedes навърши 45 години

Хората често говорят за доброто старо минало, особено когато стане въпрос за автомобили. Времето, в което бензиновите хибриди не са съществували, а електромоторите са се използвали единствено за захранване на чистачките и прозорците. В голяма част от случаите това твърдение отговаря на истината, но дори тогава, технологични иноватори като Mercedes са се опитвали да поставят нови стандарти за електрическата мобилност на бъдещето.

Първият електрически ван на Mercedes навърши 45 години

Преди 45 години, през март 1972, щутгартци представят електрическия концептуален ван LE 306. Това се случва по време на симпозиум за изследвания в областта на електромобилите в Националния съюз на производителите и дистрибуторите на електрическа енергия в Германия. Няколко месеца по-късно, германската компания произвежда няколко идентични прототипа, които са използвани по време на Олимпийските игри през 1972.

Моделът е базиран на стандартния ван L 206/207, който се задвижва от двигатели с вътрешно горене, но е разработен съвместно с компанията Kiepe и производителя на батерии Varta.

Първият електрически ван на Mercedes навърши 45 години

Mercedes LE 306 се задвижва от правотоков електромотор с мощност от 47 до 75 к.с., който се захранва от 144-волтова батерия с капацитет 22 кВч и тегло 860 кг. Благодарение на нея, купето с товароносимост 1000 кг може да измине между 50 и 100 км с едно зареждане при скорости до 80 км/ч. Подобно на модерните електрически и хибридни автомобили, Mercedes LE 306 възобновява част от енергията си по време на спиране и я връща обратно в батерията за по-нататъшно ползване.

Първият електрически ван на Mercedes навърши 45 години

От Mercedes признават, че батерията на експерименталния електрически ван е от подобен тип на батериите, които се използвали от автомобилните производители в началото на века. Това е и причината от списание Lastauto Omnibus, които инспектирали прототипите в Брюксел, да заключат, че „успехът на електрическото задвижване зависи от разработката на нови батерии.“

През 80-те германския производител разработва два духовни наследника на LE 306 – през 1980 се появява пощенския ван Mercedes 307 E, който имал максимален пробег от 70 км, а през 1988 на бял свят се появил Mercedes 308 E. През следващото десетилетие от Mercedes лансирали електрически версии на Sprinter и Vito, чийто максимален пробег достигал 150 км. През миналата година пък Mercedes представи най-новия си електрически ван – Vision Van.

Снимки: Mercedes
 

Тагове: mercedes le 306
0 от 500
  • #2
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Швабен за пореден път показваш колко си зле всъщност!
  • #1
    3 rate up comment 9 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 7 години )
    Поредната немска партенка - ние искахме всичко първи да сме направили, ама се получило повече като демонстрация как не трябва да се прави. Е, добре че са японците да го направят след нас като хората че да има откъде да го копираме.