Автомобилните модели се увеличават непрекъснато и явно производителите изпитват затруднения да измислят нови имена. Така често под едно популярно название се продават два автомобила, които се различават не само на външен вид, но и технически. Същевременно те си остават свързани, тъй като произхождат от едно семейство.
Toyota Camry
Бестселърът на японската марката в бизнес класа в Европа и Азия е достъпен с 3 избора на двигател – 2,,0-литров, 2,5-литров и 3,5-литров, които се съчетават с 6-степенна механична скоростна кутия. На модела скоро му предстои смяна н поколенията, която в САЩ вече е факт.
Предишната генерация на американската версия (на снимката) на външен вид значително се отличаваше от тази в Европа и Азия. Тя се произвеждаше в завода в Кентъки, където се сглобяват също така моделите Venza и Avalon.
Toyota Corolla
Подобна е ситуацията и с Corolla – технически европейската и американската версия са подобни, но на дизайн се различават. В Европа моделът е достъпен с 3 избора на двигател – два бензинови (1,33 и 1,6 литра) и 1,4-литров дизел.
В Америка клиентът може да избира между цели 6 нива на оборудване (в Европа са 3), но двигателят е само един – 1,8-литров с мощност 140 к.с. Базовата версия се оценява на 18 500 долара, което е с 1200 долара повече от Европа.
Citroen C4
На пазарите в Китай и Русия под това име се предлага седан, който се опитва да настигне моделите на марката DS най-вече благодарение на богатото си оборудване. Любопитното е, че все още се продава и предишната версия на автомобила.
В Европа Citroen C4 означава нещо съвсем различно – хечбек с 5 врати, чието второ поколение излезе още през 2010 г. Самото название C4 присъства и при други модели на марката – C4 Picasso, C4 Aircross, C4 Cactus.
Volkswagen Passat
Популярният в Европа модел се предлага с широка гама двигатели и оборудване, като има и модификация със задвижване на четирите колела. На пазара вече е осмото поколение на модела, докато в САЩ все още се продава предишната генерация – B7.
Подобно е и положението в Китай, където също се предлага B7. В този случай трябва да се отбележи, че автомобилът технически се доближава до този на Европа, но дизайнът му е различен. До края на годината на пазарите в САЩ и Китай също трябва да излезе и осмата генерация на модела.
Kia Rio
Така изглежда Kia Rio в руския вариант, който се предлага като хечбек и седан. Моделът е достъпен с два бензинови двигателя -1,4-и и 1,6-литров, развиващи съответно 107 и 123 к.с.
А това е европейската версия на хебека, която съвсем наскоро излезе на пазара. Той е достъпен с 3 бензинови мотора, в това число и с 1,0-литров с 3 цилиндъра и турбо, както и с един дизелов агрегат.
Volkswagen Jetta
Любопитна е ситуацията с Volkswagen Jetta, който на повечето пазари по света представлява седан на базата на стария Volkswagen Golf. Моделът е доста остарял и скоро вероятно ще има смяна на поколенията.
Съвсем различна е Jetta за китайския пазар, тъй като в нейната основа е Volkswagen Polo също превърнат от хечбек в седан. А за да е още по-объркана ситуацията оригиналната Jetta (с основа Golf) се продава в Китай като Sagitar.
Honda Accord
Този модел се ползваше с добра популярност в Европа най-вече заради впечатляващия двигател VTEC и спортното си поведение на пътя. Той напусна пазара на Стария континент, докато неговият американски събрат продължава да се предлага.
Само че моделът за САЩ е съвсем различен – и на външен вид, и на интериор, и като двигатели. По-късно Honda пусна „глобален” Accord, който бе почти еднакъв за всички пазари. Той обаче се предлага в Бразилия, Китай, САЩ, Австралия и някои други държави. В Европа го няма.
Ford Granada
Това беше един от моделите, които се появиха в страните от Източна Европа след падането на Берлинската стена. Granada успя да предизвика интерес, като се предлагаше с голям избор от двигатели – от дизел с 54 к.с. до бензинов V6 със 160 к.с.
Американската Granada беше напълно различна и това се вижда дори на снимките. Моделът се предлагаше като седан с 2 или 4 врати, както и като комби. В САЩ са продадени над 1,7 млн. бройки от този автомобил.
Ford Fusion
Субкомпатният ван Ford Fusion в Европа представляваше някакво подобие на кросоувър, в чиято основа бе Ford Fiesta. Предлагаше се с 1,4-и и 1,6-литров бензинови двигатели, както и с 1,5-литров дизел. Скоростните кутии са 5-степенна механична или 5-степенен автомат.
По същото врее в Щатите се продаваше съвсем различен Fusion. Впрочем той още се предлага зад океана, като в основата му е петото поколение на Mondeo. Напълно различни бяха и двигателите, като американският Fusion е достъпен и в хибридна версия.
Mitsubishi Carisma
В началото на века хечбекът с 5 врати беше доста популярен на пазара, като се предлагаше с двигатели с обем между 1,3 и 1,9 литра. Най-големият от тях беше дизелов.
С промяната на името GT Carisma се превърна в Evolution, като именно така се предлагаше на редица европейски държави шестата и седмата генерация на модела. В един момент дори се появи автомобил с името Mitsubishi Carisma GT Evolution VI Tommi Makinen Edition.
Снимки: Производителите