IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Едно име - различни автомобили

Често разминаванията са не само в дизайна, но и в техниката

Едно име - различни автомобили

Автомобилните модели се увеличават непрекъснато и явно производителите  изпитват затруднения да измислят нови имена. Така често под едно популярно название се продават два автомобила, които се различават не само на външен вид, но и технически. Същевременно те си остават свързани, тъй като произхождат от едно семейство.

Toyota Camry

Разделените братя – едно име и две коли

Бестселърът на японската марката в бизнес класа в Европа и Азия е достъпен с 3 избора на двигател – 2,,0-литров, 2,5-литров и 3,5-литров, които се съчетават с 6-степенна механична скоростна кутия. На модела скоро му предстои смяна н поколенията, която в САЩ вече е факт.

Разделените братя – едно име и две коли

Предишната генерация на американската версия (на снимката) на външен вид значително се отличаваше от тази в Европа и Азия. Тя се произвеждаше в завода в Кентъки, където се сглобяват също така моделите Venza и Avalon.

Toyota Corolla

Разделените братя – едно име и две коли

Подобна е ситуацията и с Corolla – технически европейската и американската версия са подобни, но на дизайн се различават. В Европа моделът е достъпен с 3 избора на двигател – два бензинови (1,33 и 1,6 литра) и 1,4-литров дизел.

Разделените братя – едно име и две коли

В Америка клиентът може да избира между цели 6 нива на оборудване (в Европа са 3), но двигателят е само един – 1,8-литров с мощност 140 к.с. Базовата версия се оценява на 18 500 долара, което е с 1200 долара повече от Европа.

Citroen C4


Разделените братя – едно име и две коли

На пазарите в Китай и Русия под това име се предлага седан, който се опитва да настигне моделите на марката DS най-вече благодарение на богатото си оборудване. Любопитното е, че все още се продава и предишната версия на автомобила.

Разделените братя – едно име и две коли

В Европа Citroen C4 означава нещо съвсем различно – хечбек с 5 врати, чието второ поколение излезе още през 2010 г. Самото название C4 присъства и при други модели на марката – C4 Picasso, C4 Aircross, C4 Cactus.

Volkswagen Passat


Разделените братя – едно име и две коли

Популярният в Европа модел се предлага с широка гама двигатели и оборудване, като има и модификация със задвижване на четирите колела. На пазара вече е осмото поколение на модела, докато в САЩ все още се продава предишната генерация – B7.

Разделените братя – едно име и две коли

Подобно е и положението в Китай, където също се предлага B7. В този случай трябва да се отбележи, че автомобилът технически се доближава до този на Европа, но дизайнът му е различен. До края на годината на пазарите в САЩ и Китай също трябва да излезе и осмата генерация на модела.

Kia Rio

Разделените братя – едно име и две коли

Така изглежда Kia Rio в руския вариант, който се предлага като хечбек и седан. Моделът е достъпен с два бензинови двигателя -1,4-и и 1,6-литров, развиващи съответно 107 и 123 к.с.

Разделените братя – едно име и две коли

А това е европейската версия на хебека, която съвсем наскоро излезе на пазара. Той е достъпен с 3 бензинови мотора, в това число и с 1,0-литров с 3 цилиндъра и турбо, както и с един дизелов агрегат.

Volkswagen Jetta

Разделените братя – едно име и две коли

Любопитна е ситуацията с Volkswagen Jetta, който на повечето пазари по света представлява седан на базата на стария Volkswagen Golf. Моделът е доста остарял и скоро вероятно ще има смяна на поколенията.

Разделените братя – едно име и две коли

Съвсем различна е Jetta за китайския пазар, тъй като в нейната основа е Volkswagen Polo също превърнат от хечбек в седан. А за да е още по-объркана ситуацията оригиналната Jetta (с основа Golf) се продава в Китай като Sagitar.

Honda Accord


Разделените братя – едно име и две коли

Този модел се ползваше с добра популярност в Европа най-вече заради впечатляващия двигател VTEC и спортното си поведение на пътя. Той напусна пазара на Стария континент, докато неговият американски събрат продължава да се предлага.

Разделените братя – едно име и две коли

Само че моделът за САЩ е съвсем различен – и на външен вид, и на интериор, и като двигатели. По-късно Honda пусна „глобален” Accord, който бе почти еднакъв за всички пазари. Той обаче се предлага в Бразилия, Китай, САЩ, Австралия и някои други държави. В Европа го няма.

Ford Granada

Разделените братя – едно име и две коли

Това беше един от моделите, които се появиха в страните от Източна Европа след падането на Берлинската стена. Granada успя да предизвика интерес, като се предлагаше с голям избор от двигатели – от дизел с 54 к.с. до бензинов V6 със 160 к.с.

Разделените братя – едно име и две коли

Американската Granada беше напълно различна и това се вижда дори на снимките. Моделът се предлагаше като седан с 2 или 4 врати, както и като комби. В САЩ са продадени над 1,7 млн. бройки от този автомобил.

Ford Fusion

Разделените братя – едно име и две коли

Субкомпатният ван Ford Fusion в Европа представляваше някакво подобие на кросоувър, в чиято основа бе Ford Fiesta. Предлагаше се с 1,4-и и 1,6-литров бензинови двигатели, както и с 1,5-литров дизел. Скоростните кутии са 5-степенна механична или 5-степенен автомат.

Разделените братя – едно име и две коли

По същото врее в Щатите се продаваше съвсем различен Fusion. Впрочем той още се предлага зад океана, като в основата му е петото поколение на Mondeo. Напълно различни бяха и двигателите, като американският Fusion е достъпен и в хибридна версия.

Mitsubishi Carisma

Разделените братя – едно име и две коли

В началото на века хечбекът с 5 врати беше доста популярен на пазара, като се предлагаше с двигатели с обем между 1,3 и 1,9 литра. Най-големият от тях беше дизелов.

Разделените братя – едно име и две коли

С промяната на името GT Carisma се превърна в Evolution, като именно така се предлагаше на редица европейски държави шестата и седмата генерация на модела. В един момент дори се появи автомобил с името Mitsubishi Carisma GT Evolution VI Tommi Makinen Edition.

Снимки: Производителите

0 от 500
  • #9
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Поредната Комедиантска статия на комедиянтите от медията.Пак е бъкана с неточности и откровени глупости.Типично... до: Авенсис Напълно споделям мението ти за Авенсис.Брат ми има Авенсис. Карал съм го много пъти и имам добри впечатления.Взе е на над 10г на старо.Около 150к км беше а сега е над 350к.По мотора нищо не е пипал.Единствено е правил окачване.И амортисьри на 5-тата врата е сменял защото изпуснаха.Неговата е комби и има тежък заден капак.Нищо друго по колата освен консумативи.
  • #8
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Авенсис ( преди 2 години )
    Долното мнение е също мое. Забравих да се обознача. Та мисълта ми е, че Авенсис е едно от най-добрите предложения в този клас. Доказал се безпроблемен автомобил с много ниски разходи по поддръжка и консумативи. Окачването му е перфектно за нашите „хубави“ пътища и не е капризен на гориво. Карам с най-евтиния бензин. Забравих да спомена, че човека на който продадох предния Авенсис му сложи обикновено АГУ за 300 лв. Разхода му е 9-10/100 газ. Като пари на км. е просто перфектно.
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    с 1,8 мотора 147 к.с. Малко по-слаба е от предната, която имах, но е доста по-икономична. Предната средно ми харчеше 8/100, а сегашната 6,5/100. За бензинови коли е перфектен разхода. Имал съм Пасат и Октавия от този клас коли, но изобщо сравнение не може да става с Авенсиса. Имаш ли Авенсис забравяш, че имаш кола. Само наливаш гориво и караш.Забравих от къде се отваря предния капак.А с Пасата бях свикнал преди да тръгна нанякъде да проверявам непрекъснато маслото и в багажника имах туба с масло
  • #6
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Авенсис ( преди 2 години )
    Хм, и на мен ми е интересно какво ли кара, онзи, който е нарекъл Авенсис недоразумение??? Собственик съм вече на втори автомобил от този модел и мога единствено добри неща да кажа за него. Първия ми беше Т22 2.0 150 к.с. Купих го нов 2001 г и го карах 9 г. Навъртях му 240 000 км и за това време най-скъпото нещо, което съм сменил са свещи и крушки. Продадох го на приятел, който го кара и никакви проблеми няма, а колата е над 300 000 км вече. Сега съм с 3-та генерация след фейслифта от 2015.
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    какво ли недоразумение караш щом авенсис за теб е такова?
  • #4
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Не знам кой е писал статията, но наред с други неточности - не съм чувал Camry да се предлага в европа. В европа предлагат недоразумението Avensis.
  • #3
    4 rate up comment 0 rate down comment
    fan. ( преди 2 години )
    С удоволствие бих взл един "Акорд" нищо , че бил "американски".
  • #2
    3 rate up comment 1 rate down comment
    :) ( преди 2 години )
    Toyota Camry не се предлага в ЕС.
  • #1
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Ford Fusion за Европа не се е предлагал с 1,5 дизел а с 1,4 и 1.6 - 68 и 90 конски сили респективно - и двата са си Пежо.