IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Солта по пътя струва 15 млрд. долара на американците

Толкова са платили шофьорите през последните 5 години за отстраняване на повреди, свързани с корозията

Солта по пътя струва 15 млрд. долара на американците

Американските шофьори харчат средно по 3 млрд. долара годишно, за да ремонтират колите си от поражения, нанесени от солта и препаратите, с които се третират пътищата през зимата, показва ново изследване на Американската автомобилна асоциация (AAA).

Солта по пътя струва 15 млрд. долара на американците

През последните 5 години, общите предполагаеми разноски за ремонти, свързани с корозията по автомобилите, се равнява на около 15.5 млрд. долара, което е около 490 долара за всеки пострадал автомобил. От ААА уточняват, че най-често на американските собственици им се налага да подменят спирачни линии, горивопроводи, метални резервоари, компоненти по изпускателната система, както и много други метални части, които са изложени на агресивните препарати, с които властите третират обществената пътна мрежа през зимата.

Повредите са не просто козметични, а засягат ключово важни компоненти, което може да доведе до сериозен инцидент, ако признаците бъдат игнорирани достатъчно дълго. От AAA предупреждават шофьорите, че ако усещат мирис на бензин, дизел или изпускателни газове в купето, докато шофират, трябва да се отправят по най-бързия възможен начин към сервиза.

Нещо повече, ако педалът на спирачката се усеща мек или пружинира при натискане, е препоръчително да се отбие мигновено встрани и да се повика пътна помощ, която да закара автомобила някъде, където спирачната система да бъде прегледана и съответно ремонтирана.

Най-общо казано, ако педалът на спирачките е мек и не осигурява същото съпротивление, както преди, това означава, че някъде има пробив в спирачната система, откъдето изтича спирачна течност. Това от своя страна влошава способността на автомобила да спира и намалява ефективността на спирачките. Не е изключено и системата да не е правилно обезвъздушена, но при всяко положение това означава, че трябва да отбиете.

Необходимо е да се отбележи очевидното. Обработването на пътищата през зимата е изключително важно за гарантирането на безопасността на участниците в движението, но от друга страна автомобилите трябва да бъдат защитени от повредите, свързани с използваните субстанции – сол, луга и различни химични съединения.

Какво е решението? Ваксиране на купето преди зимата, както и по-честото му изплакване (отдолу включително) по време на сезона. 
 

0 от 500
  • #1
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Дрън-дрън ярина ( преди 2 години )
    Решението е да спрат да се се купуват тенекиени автомобили, а такива със здраво неръждаемо шаси, клетка за сигурност на пасажерите и леко купе от композитни материали. "Самоносеща се конструкция"... пълна консерва!