Китайските дилъри на Audi искат компенсации от компанията в размер на 28 милиарда юана (около 4 млрд. долара), но не заради Дизелгейт, а защото продажбите и печалбите им били под очакваното.
Комичната на пръв поглед претенция всъщност е сериозен проблем за компанията, защото немалко от тези дилъри са смесени предприятия с държавно участие.
В четвъртък дилърите на Audi се срещнаха в град Съня и декларираха, че ще се противопоставят на обявеното намерение на Volkswagen Group да създаде втори джойнт-венчър в Китай съвместно с местната SAIC. До момента автомобилите на концерна се сглобяват и дистрибутират в страната чрез създаденото още през 80-те партньорство с FAW Group Corp.
Дилърите твърдят, че от Audi им били обещали 1 милион продажби годишно до 2020 година - а де факто към момента продажбите едва надхвърлят половин милион - и че през последните три години те са претърпели съществени загуби заради неизпълненото обещание. Затова те искат финансово обезщетение, което щяло да е "от взаимна полза", обяви техен представител.
Говорител на Audi China изрази учудване от претенциите и добави, че компанията ще провери фактите, защото по нейна информация бизнесът й в Китай през последните години е бил на печалба, а цел от 1 милион продажби годишно никога не е била фиксирана.
Намерението на VW Group да създаде втори джойнт-венчър в Китай среща ожесточена съпротива от партньорите им в първия
За разлика от Европа и Америка, където печалбата на дилърите идва най-вече от следпродажбено обслужване, в Китай търговците разчитат изцяло на продажбите. Audi отчете 3.6 на сто пазарен ръст миналата година, но през този януари чувствително изостана от конкурентите си с 35 000 продажби срещу 59 000 за Mercedes-Benz и 51 000 за BMW.