IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо Opel вече не е толкова важен за GM?

Причината, естествено, е в китайците

Защо Opel вече не е толкова важен за GM?

В последните години успешните продажби и развитието на моделната гама на Buick бяха подчинени на решението на GM да използва модели на Opel в Северна Америка. Сега, преговорите между GM и PSA за продажбата на Opel и евентуалната сделка ще означават, че моделното развитие на Buick ще поеме в съвсем нова посока. Такава е прогнозата на Automotive News, но по-интересното е защо GM вече няма толкова сериозна нужда от Opel.

Защо Opel вече не е толкова важен за GM

И това едва ли е само заради Buick. Преди осем години GM отново беше близо до продажбата на Opel, но до сделка така и не се стигна, а за този период американският гигант успя да извлече от германската марка много повече ползи за Buick, отколкото някой е очаквал. След като през 2009 GM излезе от процедурата по банкрут, шефовете на концерна решиха, че Opel ще успее да запълни скромната моделна гама на Buick.

Защо Opel вече не е толкова важен за GM

Даже „скромна гама” е преувеличение, по това време Buick разполагаше само с два седана: LaCrosse и Lucerne и един кросоувър – Enclave. Сега нещата стоят доста по-различно – Buick разполага със седем модела, четири от които идват от Opel. Става въпрос за компактния кросоувър Encore, кабриото Cascada, седана от средния клас Regal и компактния седан Verano. Производството на последния модел за САЩ беше прекратено през октомври.

Защо Opel вече не е толкова важен за GM

Говорителят на Buick Стюарт Фаули заяви, че още е твърде рано да се прогнозира какви ще са последствията от продажбата на Opel. „В момента Buick се развива самостоятелно, но е трудно да се каже как ще ни се отрази продажбата на Opel”, бяха точните думи на Фаули.

В същото време Дейв Съливан, анализатор в AutoPacific Inc., обясни това, което Фаули все още не е получил разрешение да каже. Според Съливан, продажбата на Opel няма да се отрази сериозно на Buick, тъй като развитието на марката е концентрирано върху пазара в Китай.

„Не мисля, че продажбата на Opel ще се усети от американските марки на GM, поне що се отнася до жизнения цикъл на моделите на Buick, тъй като водеща роля в развитието на моделите на бранда вече има Китай”, заяви Съливан.

В Щатите най-успешният модел на Buick от тези, които идват от Opel е петместният компактен кросоувър Encore, който в Европа се продава под името Mokka. Моделът се произвежда в Южна Корея и успя да надхвърли всички очаквания на GM за добро представяне на пазара в Щатите. Миналата година продажбите на Encore нараснаха с 16% до над 78 500 коли и в един момент GM имаше проблем с осигуряването на достатъчно коли, за да се задоволи търсенето.

Естествено, Encore е и модел №1 на Buick за миналата година. Успехите на този модел оправдават риска на GM отпреди четири години, когато компанията беше сред първите на пазара, решили да предложат на клиентите субкомпактен кросоувър. Това доведе до страхотен ръст на кросоувърите в продажбите на Buick, като през 2016 те заемат почти две трети от общо 229 631 реализирани от марката коли в Щатите.

Защо Opel вече не е толкова важен за GM

Тази тенденция би трябвало да се запази с появата на произвеждания в Китай Envision през миналата година, освежения Encore за моделната 2017 година и получилия фейслифт Enclave, който трябва да се появи в средата на тази година. Отделно от това се чакат и нови модели в близко бъдеще, сред които и серийната версия на впечатляващия Avista (на снимката), който се появи миналата година в Детройт.

От продажбата на Opel ще пострада следващото поколение на Regal, който в Европа е Insignia. Opel вече показа новия модел, сега остава да видим дали той ще стигне до Северна Америка.

0 от 500