IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Дупките на "Цариградско" - колкото път с пет тунела в Италия

Фантастичният проход "Сан Болдо" е построен за по-малко от 100 дни... през 1918

Дупките на

Столичният булевард "Цариградско шосе" отново ще бъде ремонтиран това лято - само две години, след като настилката бе изцяло подменена с нова. На много места асфалтът, уж с гаранция за десет години, се напука дълбоко от зимните студове.

Дупките на
Според Агенция Пътища виновник за безобразното качество на едва 2-годишния асфалт е... студът. Снимка: "Спаси София"

Поправките по натоварения булевард започват през юни и макар да нямат обявен краен срок, най-вероятно ще отнемат два месеца, коментираха пред Automedia запознати с плановете на изпълнителя - "Калистратов груп". Като добавим и временните кръпки с битумна паста, които предстоят през пролетта, булевардът няма да бъде пълноценно отворен близо три месеца.

Дупките на
Проходът Сан Болдо в Италия - построен за по-малко от 100 дни

Става дума за почти идеално равен участък със съществуваща настилка, дълъг по-малко от 3 километра. За да вдъхнем малко повече ентусиазъм на българските строители, искаме да ги запознаем с ето този път - прохода Сан Болдо, който свързва две планински общини в североизточна Италия. 17-километровият участък, който включва множество подпори, мостове и цели пет тунела, е построен за... 97 дни. Затова и местните го наричат "Шосето на стоте дни".

Дупките на
Представете си колко би отнело това на български строители

Още по-любопитното е, че не е построен сега, с модерна техника, а през 1918 година, от строителното поделение на австроунгарската армия и местни работници. За 99 години участъкът нито веднъж не се е нуждал от сериозен ремонт, а само от редовно освежаване на асфалта на всеки петнайсетина години.

0 от 500
  • #9
    7 rate up comment 0 rate down comment
    д-р Исня ( преди 2 години )
    Това е защото "простите" италианци никой не ги е светнал, че може проекта за 90 милиона да го направят само с 10. Ако бяха тарикати както сме ние...ехеее къде щяха да са сега!
  • #8
    5 rate up comment 16 rate down comment
    Might ( преди 2 години )
    Аре аре ГЕРБ не са цвете за мирисане грам ама поне направиха некви щогоде пътища, преди тях беше доста по-страшно от към пътна настилка.
  • #7
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Русия ( преди 2 години )
    Гергерастия
  • #6
    15 rate up comment 1 rate down comment
    Боко Тиквов ( преди 2 години )
    Ай ся дупки, кръпки... ми нали едни пЪри трябва да се усвоят за изборите! Тресе ама е от холдинг, Кал-и-*** групата, Джипси груп, Аграр на макс, Бул-не-строй са цвета на цветовете на БГ-бизнеса! Без тях ГРОБ не може! Аз казах! Хау!
  • #5
    21 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Ти майтапиш ли се, направата на който и да е тунел не може да се сравнява с някакво преасвалтиране?! Жалка работа е маТряла те му се... На главата той си мисли , че му вали дъжд на . Е за това сме на това дередже защото е пълно с глупаци които вярват на псевдоспасители .
  • #4
    35 rate up comment 0 rate down comment
    thebrainless ( преди 2 години )
    Климата в Алпите e мааалко по-суров от този в София :) Това което съм чел по въпроса за изграждането на нашите пътища, е че Бай Ганя икономисва от битиум в асфалта, който всъщност бил от решаващо значение за качеството му. Битиума прави асфалта по-гъвкав и здръжлив на различни температурни условия.
  • #3
    2 rate up comment 31 rate down comment
    Миро ( преди 2 години )
    без да съм защитник на някого, бетона от и подпорите от снимките едва ли са от 1900 година. Тунелите са еднопосочни?!?Някой може ли да каже какво е натоварването по това трасе, а климата дали предполага ползване от - 20 до 50 градуса?
  • #2
    35 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Тогава не е имало еврофондове и обществени поръчки!
  • #1
    56 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Без коментар просто , бях на почивка в северна Италия за една седмица , когато престигнахме започваха строеж на кръгово движение , когато си тръгнахме минахме по него , беше пуснато същия ден....а за нашето цариградско мога да кажа само ..за какво го правите пак ...не дейте , догодина ще трябва отново