Перспективата General Motors да продаде Opel на френската PSA предизвика остри политически реакции в Германия. И управляващи, и синдикални лидери изразиха тревога, че това може да доведе до загуба на работни места в страната.
"General Motors носи отговорност за заводите, за развойния си център и за подсигуряването на работните места", коментира министърът на икономиката Бригите Циприс, от групата на социалдемократите. Според Циприс било "напълно неприемливо" GM да обсъжда продажба на Opel, без преди това да се консултира със синдикатите, работническите съвети и местното правителство в провинция Хесен, където е базирана компанията. Opel има два големи завода в Германия и съдбата им може да се окаже централна тема в предстоящите парламентарни избори в страната.
Работническият съвет в Opel и профсъюзът IG Metal заявиха, че са неприятно изненадани от съобщенията за преговорите на GM с PSA. Подобни преговори без тяхно съгласие са "безпрецедентно нарушение" на германското и европейското трудово законодателство, се казва в съвместното им изявление.
Премиер-министърът на Хесен Фолкер Буфиер заяви, че ще потърси разговори с мениджмънта на компанията, за да получи уверения, че развойният отдел и централата на Opel ще си останат в Рюселсхайм, до Франкфурт.
Германските политици и синдикалисти настояват централата на Opel да си остане в Рюселсхайм
Междувременно френското правителство, което държи почти 14-процентов дял в PSA, обяви, че подкрепя плановете на компанията, но ще следи те да се не отразят на работни места във Франция.
Откакто обяви банкрут в разгара на кредитната криза и трябваше да бъде спасяван от американското правителство, General Motors поетапно се разделя с губещите си подразделения. В САЩ бяха ликвидирани Saturn, Hummer и Pontiac; в Европа компанията закри Saab, а Chevrolet бе оттеглен от европейските пазари след няколко години на усилено изграждане на дилърска мрежа. Opel също почувства опитите за затягане на коланите - бяха затворени фабрики на компанията в Германия и Белгия.
Opel, която произвежда автомобили от 1899 година и е една от най-старите компании в този сектор, прекара под шапката на GM почти 90 години - от 1929, когато бе принудена от икономическата криза да излезе на борсата и американците купиха мажоритарния пакет от акциите й.