Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Сделката за Opel: Политически пречки в Германия

Министри и синдикалисти недоволстват, че не са ги питали при преговорите

Сделката за Opel: Политически пречки в Германия

Перспективата General Motors да продаде Opel на френската PSA предизвика остри политически реакции в Германия. И управляващи, и синдикални лидери изразиха тревога, че това може да доведе до загуба на работни места в страната.

Сделката за Opel: Политически пречки в Германия

"General Motors носи отговорност за заводите, за развойния си център и за подсигуряването на работните места", коментира министърът на икономиката Бригите Циприс, от групата на социалдемократите. Според Циприс било "напълно неприемливо" GM да обсъжда продажба на Opel, без преди това да се консултира със синдикатите, работническите съвети и местното правителство в провинция Хесен, където е базирана компанията. Opel има два големи завода в Германия и съдбата им може да се окаже централна тема в предстоящите парламентарни избори в страната.

Работническият съвет в Opel и профсъюзът IG Metal заявиха, че са неприятно изненадани от съобщенията за преговорите на GM с PSA. Подобни преговори без тяхно съгласие са "безпрецедентно нарушение" на германското и европейското трудово законодателство, се казва в съвместното им изявление.

Премиер-министърът на Хесен Фолкер Буфиер заяви, че ще потърси разговори с мениджмънта на компанията, за да получи уверения, че развойният отдел и централата на Opel ще си останат в Рюселсхайм, до Франкфурт.

Сделката за Opel: Политически пречки в Германия
Германските политици и синдикалисти настояват централата на Opel да си остане в Рюселсхайм

Междувременно френското правителство, което държи почти 14-процентов дял в PSA, обяви, че подкрепя плановете на компанията, но ще следи те да се не отразят на работни места във Франция.

Откакто обяви банкрут в разгара на кредитната криза и трябваше да бъде спасяван от американското правителство, General Motors поетапно се разделя с губещите си подразделения. В САЩ бяха ликвидирани Saturn, Hummer и Pontiac; в Европа компанията закри Saab, а Chevrolet бе оттеглен от европейските пазари след няколко години на усилено изграждане на дилърска мрежа. Opel също почувства опитите за затягане на коланите - бяха затворени фабрики на компанията в Германия и Белгия.

Opel, която произвежда автомобили от 1899 година и е една от най-старите компании в този сектор, прекара под шапката на GM почти 90 години - от 1929, когато бе принудена от икономическата криза да излезе на борсата и американците купиха мажоритарния пакет от акциите й.
 

Тагове: gm peugeot opel
0 от 500
  • #9
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Абе пречат сега,ама не пречеха когато vw купи сеат, ламбо шкода и т.н. Когато е те да купят, за да завладеят още пазар може,ама ако е друг не? Немска безпомощност се нарича това и наглост.
  • #8
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Разбирачев ( преди 2 години )
    Дано сделката се провали!Опел е вече потънал кораб а ако и ПСА ги вземат потъват и те.Опил е технологично и моделно изостанал с поне 5г. от водещите на пазара и единствено дотациите от Джи М и Меркел ги държат в действие.Съвременния автопазар е 70% кросовъри а Мока е пълно недоразумение.ПСА едвам изплуват благодарение на авангардния си дизайн на Кактус,208 и 3008 - единствените модели носещи им печалба но поглъщането на Опел ги обрича на Фиатово бъдеще т.е. надолу,надолу и само надолу.
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    х до: до х ( преди 2 години )
    Прочети пак какво съм написал и помисли. После квалифицирай другите. Че не си разбрал си е твой проблем. Тълкувания няма да правя за недоразбрали. Кога ФИАТ са искали да купят Опел. Ами не само са искали, а били започнали и разговори за това. Поне според различни статии в нета цитиращи и големи световни телевизии. Потърси.
  • #6
    7 rate up comment 1 rate down comment
    до х ( преди 2 години )
    Колко трябва да си ***,за да допуснеш,че германците биха попречили на няколко големи НЕМСКИ завода,в които работят над стотици хиляди германци!? Преди няколко години/кога точно ФИАТ е искал да купи Опел!?/Напротив,борбата е да се запазят работните места в Рюселхайм,Бохум,Дрезден,както и в развойната централа.
  • #5
    10 rate up comment 3 rate down comment
    х ( преди 2 години )
    Синджирлията, в управата на FCA ли работиш или си посредник по сделката? Преди няколко години германците попречиха на ФИАТ да купят Опел. Сега пречат на Пежо-Ситроен. Чудя се защо ли. Прилича ми на страх, да не би някой да стане по голям от техните галени автопроизводители. По този начин си пазят икономиката, обаче за сметка на останалите икономики в ЕС. А това е гадно... Не че в Бг има икономика в истинския смисъл на думата...
  • #4
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Синджир-марка ( преди 2 години )
    Напълно е възможен и този вариант. Доколкото и двата концерна и ГМ,И ФСА са в изключително тежко общо състояние,не само финансово,то средствата за сливането ще бъдат осигурени извън тях. Тогава е възможно архитектите на операцията да решат кой кого ще придобива. Но имайки в предвид,какво представлява ГМ за Детройт и САЩ като цяло,едва ли биха избрали да закрият ГМ вместо фЕат.По вероятно ГМ ще придобие брандовете Джип,Додж и Крайслер.
  • #3
    15 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    хахаххаха абе синджирлията, много ги разбираш нещо тия пазари. Само, че след година две да не стане така, ше ГМ да са под шапката на ФИАТ, както стана с Крайслер ;)
  • #2
    6 rate up comment 13 rate down comment
    синджир-марка ( преди 2 години )
    Ако ГМ не успее да продаде Опел/на когото и да е/,няма да има пари за придобиването на ФСА. А ако не ги купят много спешно,ФСА са умрели още тази година.Най-вероятно ГМ ще успее да "придобие" Джип,Додж и Краслер като брандове,Мазерати ще се отдели подобно на Ферари в тделна независима компания и остатъка от портфолиото ще си поделят китайците,бразилците и евентуално руснаците/чрез Рено/Нисан/.
  • #1
    21 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Хайде Меркел, вади парите и да имаме истински Opel, както когато RAK2 през 28ма разби всички рекорди за максимална скорост, а лимузините на марката бяха най-доброто от немското автомобилостроене! Opel power!