Mitsubishi потвърди, че новият SUV на японската марка ще се казва Eclipse Cross. Моделът ще е пряк пазарен съперник на Nissan Qashqai, прогнозира списание Autocar.
Премиерата на Eclipse Cross ще е на автомобилното изложение в Женева през март, а лансирането му е част от стратегията на компанията да увеличи продажбите си, навлизайки по-сериозно на постоянно растящия пазар на кросоувъри. Новинят модел ще е по-голям от ASX и ще е позициониран под Outander. Изборът на името отдава почит на спортния модел на Mitsubishi – Eclipse, който присъства на пазара между 1989 и 2012 година, основно в Северна Америка.
Снимките на Eclipse Cross показват известна прилика с Outlander, но вече са налице формите, напомнящи на купе и пропорции, които не са съвсем типични за SUV моделите на Mitsubishi. Дълги години моделите с висока проходимост на японската марка залагаха на кубичния и по-ръбат дизайн, но това започна да се променя през 2014 година, когато Mitsubishi нае дизайнера Цунехиро Кунимото, който има 40 години опит в Nissan, а сред най-известните му творби е пазарният хит Juke.
„Промяната в дизайна е един от основните козове на Mitsubishi в битката за повече продажби – заяви източник на компанията пред Autocar. – Пълната промяна ще отнеме време, но Land Rover доказа, че клиентите харесват по-груби и в същото време стилни модели, така че ние поемаме по същия път.”
Дизайнът на Eclipse Cross е сериозно повлиян от концептуалния XR-PHEV, който се появи през 2013 година, а негова доста по-развита версия дебютира в Женева през 2015 година. Концептът беше с предно предаване и хибридно задвижване с обща мощност 160 конски сили.
Eclipse Cross най-вероятно няма да има хибридна версия, за да се постигне по-ниска цена, а задвижването му ще бъде поверено на нов бензинов турбо мотор, както и дизелите, познати от гамата на ASX. Клиентите ще могат да избират между механична трансмисия, CVT и 8-степенен автоматик, а задвижването 4х4 ще е екстра.
Nissan е основен акционер в Mitsubishi, а първите цели на компанията са повишаване на продажбите и намаляване на разходите.
Снимки: Mitsubishi