IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-горещите рали коли на снега в Швеция

Яри-Мати Латвала донесе първа победа на Toyota от 1999 година насам

Най-горещите рали коли на снега в Швеция

Снимките и тв кадрите рали автомобилите, летящи по заледените и покрити със сняг отсечки на рали „Швеция” сами по себе си са доста впечатляващи. Но картинката става още по-интересна, ако имаме възможност да видим термалното изображение на един такъв рали автомобил версия WRC – особено, когато говорим за експлоатацията му на пълна газ при минусови температури.

Най-горещите рали коли на снега в Швеция

Red Bull се погрижи за тази екстра за рали феновете и изображенията потвърждават това, което всички знаят – най-нагорещеното място са спирачките и едва след това идва двигателят. Кадрите са направени с термовизьор Flir и смартфон Caterpillar S60.

Най-горещите рали коли на снега в Швеция

Първа победа за Toyota от 1999 година насам донесе Яри-Мати Латвала, който е и новият водач в класирането в световния рали шампионат. Toyota се завърна в WRC за началото на този сезон и тимът на Томи Макинен взе първата си победа в едва втория старт за сезона. Освен това, Латвала става и първият пилот, спечелил ралито с три различни марки: Ford, Volkswagen и Toyota.

Най-горещите рали коли на снега в Швеция

До последната отсечка в предпоследния ден начело беше Тиери Нювил с Hyundai i20 WRC, но белгиецът се удари в супер специалния етап в Карлщадт и за второ поредно състезание отстъпи първото място на преследвачите си. Така преди последните три етапа битката за второто място между Латвала, От Танак с Ford Fiesta WRC и Себастиен Ожие с другата кола на M-Sport се превърна в борба за победата. Ожие, който стартира защитата на световната си титла с победа в „Монте Карло” се оказа извън тази борба още на първия завой на първата отсечка в неделя, където се завъртя и загуби много време. В същия този етап Латвала увеличи аванса си от 3,9 на над 10 секунди, после го направи 20 секунди, а след последната отсечка преднината му вече беше 29 секунди.

Най-горещите рали коли на снега в Швеция

„Много съм щастлив. Тази победа означава много за нас, ние сме нов отбор с нов автомобил – заяви след финала Латвала, който води след първите два старта с 48 точки. – Мисля, че се представих добре. Огромни благодарности на целия екип. Фантастичен резултат, съжалявам за Нювил, който нямаше късмет.”

Тагове: wrc toyota citroen c3
0 от 500