Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Колко печелят пилотите във Формула 1

Себастиян Фетел получава десет пъти повече от Карлос Сайнц

Колко печелят пилотите във Формула 1

Заплатите на пилотите във Формула 1 са една от най-лошо пазените тайни в световния шампионат и в същото време отборите така и не потвърждават колко плащат на талантите зад волана. Затова и всяка информация по този въпрос не се приема за 100 процента сигурна, но има издания – като Motorsport Total, които през годините са доказали, че работят със сериозни източници в отборите и информацията им за парите, които получават пилотите, е вярна.

Хамилтън и Алонсо отново са №1 по заплата във Формула 1

2017 не поднася особени изненади по отношение на звездите с най-големи заплати – в челото отново са Люис Хамилтън, Фернандо Алонсо и Себастиан Фетел. Хамилтън и Алонсо са все по-близо до границата от 20 милиона евро на година – договорите им с Mercedes и McLaren са за 18,7 милиона евро на сезон. Контрактът на Люис е до края на 2018 година, а този на Алонсо изтича в края на 2017. Фетел е трети с 14,1 милиона евро. В края на 2017 той също може да излезе на пазара, тъй като договорът му с Ferrari изтича.

Хамилтън и Алонсо отново са №1 по заплата във Формула 1

Един бърз поглед към парите на Дениъл Рикардо за сезон 2017 обяснява защо миналата година доктор Хелмут Марко беше уверен, че австралиецът няма да напусне – звездата от Пърт вече е в елитния клуб на пилотите, каращи за повече от 10 милиона евро на сезон – по-точно за 11,3 милиона, като договорът му е до края на 2018 година.

Хамилтън и Алонсо отново са №1 по заплата във Формула 1

Най-близо до втората психологическа граница – 10 милиона евро - е новият пилот на Renault Нико Хюлкенберг. Той ще се състезава за 9,4 милиона евро, а договорът му е за две години – 2017 и 2018. По-нататък сумите намаляват, но си остават впечатляващи. За по 6,6 милиона евро на сезон се състезават Макс Верстапен и Ромен Грожан, а най-вероятно последният сезон на Кими Райконен във Формула 1 ще му донесе 5,6 милиона евро.

Хамилтън и Алонсо отново са №1 по заплата във Формула 1

За същата сума – 5,6 милиона евро, ще кара и новият пилот на Mercedes Валтери Ботас, който дойде от Williams на мястото на световния шампион Нико Розберг. Договорът на финландеца е за една година, но има опция да бъде продължен за още един сезон. Завръщането на Фелипе Маса в Williams за 2017 е оценено на 4,7 милиона евро, като толкова ще получи и звездата на Force India Серхио Перес. Мексиканецът удължи договора си с тима само за 2017, защото се надява да се бори за мястото на Кими в Маранело.

Хамилтън и Алонсо отново са №1 по заплата във Формула 1

Наследникът на Дженсън Бътън в McLaren Щофел Вандоорн ще дебютира като титуляр срещу 2,8 милиона евро, а неговият договор е като този на Ботас – за една година плюс опция за още една. За 1,4 милиона евро ще се състезава новият пилот на Haas Кевин Магнусен, който загуби мястото си в Renault в края на 2016.

Под границата от 1 милион евро са няколко човека. Първо е Даниил Квят, чиято кариера беше спасена с договора му с Toro Rosso за 2017, но пък заплатата му е 940 000 евро. Което е по-малко от това, което ще получи съотборникът му Карлос Сайнц – испанецът ще кара за 1,4 милиона евро. Договорите и на двамата са до края на 2014.

Джолиън Палмър остана в Renault срещу 940 000 евро, Паскал Верлайн ще кара за Sauber срещу 470 000 евро, а Ланс Строл ще дебютира за Williams срещу 350 000 евро. Но в случая на последните трима пилоти не става въпрос за заплата, а по-скоро за част от парите, които те получават от сумата, осигурена от спонсорите или семейството им на тима, за да са в световния шампионат.

Тагове: mercedes ferrari mclaren