Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

McLaren отново гледа към Льо Ман

Шефът на спортния тим Зак Браун не изключи възможността и за създаването на LMP1 прототип

McLaren отново гледа към Льо Ман

Един от най-успешните отбори в историята на Формула 1 – McLaren, трябва да се завърне в „24 часа на Льо Ман”, смята новият шеф на тима Зак Браун, който наследи на поста Рон Денис. McLaren спечели в Льо Ман през 1995 г.  с вече легендарния F1 GTR и Браун, който ръководи и компанията McLaren Technology Group, вярва, че завръщането в това състезание ще спомогне за увеличаване популярността на марката в световен мащаб.

McLaren отново гледа към Льо Ман

„Вече сме печелили в Льо Ман, състезанието е част от историята ни и това е част от работата ми – да определям къде ще се състезава McLaren – обясни Браун. – Завръщането в Льо Ман е нещо, което сериозно обсъждаме. Лично аз смятам, че трябва да го направим и не съм само аз на това мнение.”

McLaren отново гледа към Льо Ман

Все пак, Браун направи уговорката, че окончателното решение за евентуално завръщане в Льо Ман ще бъде взето от McLaren Automotive, където все още ръководи Рон Денис и главният оперативен директор на компанията Майк Флюит. Браун допълни, че McLaren най-вероятно ще се върне в Льо Ман с коли за GTE класа, тъй като прототипите от LMP1 и LMP2 са невероятно скъпи.

McLaren отново гледа към Льо Ман

Но когато беше запитан дали McLaren може да конструира болид за LMP1, за да се бори за първото място в генералното класиране, Браун многозначително отговори, че „никога не трябва да казваме никога, дори когато ви кажа, че нямаме интерес към LMP1”.

Новият шеф на McLaren обясни, че участието в Льо Ман ще е съчетано с програма в световния шампионат за издръжливост (WEC) и компанията ще има нужда от „няколко години”, за да стартира тази програма и да стигне до първия си старт. Изказването на Браун дойде малко след назначаването на бившия шеф на един от най-известните тимове в новата история на Льо Ман Strakka Дан Уолмсли за моторспорт шеф в подразделението за специални операции на McLaren Automotive.

McLaren отново гледа към Льо Ман

Браун поясни, че „тепърва предстои да се реши” дали създаването и развитието на автомобил за клас GTE ще може да се поеме от McLaren GT – самостоятелна и самофинансираща се компания, която произвежда GT колите на британската марка за класовете GT3 и GT4 от 2011 година насам.

Шефът на McLaren GT Андрю Къркалди вече на няколко пъти е заявявал, че компанията му ще има нужда от подкрепата на McLaren, за да разработи автомобил за GTE класа, тъй като там властват заводските тимове на Ford, Ferrari, Porsche и т.н.  Според него, това начинание ще изисква много повече ресурси и средства в сравнение с клиентските програми в GT3 и GT4, които сега поддържа McLaren GT.

„Обсъждали сме въпроса, но не мога да ви кажа кой знае колко повече по темата – обясни Къркалди. – Надявам се, че ще участваме в Льо Ман.”

McLaren отново гледа към Льо Ман

В момента McLaren GT осигурява за частни тимове 650 GT3 и 570S GT4. През 2012 компанията обяви, че може да създаде GTE версия на MP4/12C GT3, като колата трябваше да дебютира през сезон 2013. Проектът обаче беше закрит, след като организаторът на „24 часа на Льо Ман” обяви, че планира да уеднакви техническите правила на GTE и GT3, но това така и не се случи.

McLaren отново гледа към Льо Ман

McLaren участва със заводски F1 GTR в Льо Ман между 1995 и 1997 година, като през 1998 две от заводските коли отново участваха в състезанието, но за EMKA Racing. През 1995 година McLaren доминира и в световния GT1 шампионат, където F1 GTR печели титлата, а в Льо Ман тимът записа първо, трето, четвърто, пето и 13-о място в генералното класиране.

С успеха в Льо Ман McLaren се превърна в единствената компания с победи във Формула 1, „500 мили на Индианаполис” и Льо Ман.

Снимки: McLaren

Тагове: mclaren mclaren f1 gtr