Само след година жителите на Европа ще се сблъскат с рязко повишаване на данъците на своите автомобили. Това съобщава немското издание Auto Bild, като посочва причината – влизането в сила на новите екологични изисквания.
Още от началота на тази година нивата на вредни емисии СО2 ще се измерват по това методика - WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure). Тя предвижда тестовете да се провеждат не на стенд, както беше досега, а в реални условия. Автомобилът ще трябва да се движи поне 30 минути, през които да развие скорост от 131 км/ч, както и да премине през поредица от завои.
Благодарение на новата методика европейските чиновници планират да принудят производителите да спазват реално екологичните изизсквания и съответно да бъдат избегнати случаи като „Дизелгейт”, при който автомобилна компания в продължение на години успешно заблуждаваше измервателната апаратура.
Това звучи доста добре, но в крайна сметка ще доведе до увеличаване на данъците на автомобилите. Въпреки че в отделните европейски държави те са различни, определянето им винаги зависи от няколко параметра – обем на двигателя, вид използвано гориво и нива на вредни емисии СО2.
Според Auto Bild, за повечето автомобили увеличението ще бъде в рамките на 20%, но има и такива модели, при които скокът на данъците ще е съществен. Един от тях е Volkswagen Polo 1.0 TSI BlueMotion. Немските журналисти пресмятат, че при новата методика на изследване собственикът на такава кола ще трябва да плати 102 евро данък, докато в момента той е 26 евро.
Добрата новина в случая е, че под новите норми ще попаднат само тези автомобили, които ще бъдат произведени след 1 септември 2017 г. При това става въпрос само за модели от ново поколение, а не за всички нови коли като цяло. Изчисленията показват, че само на територията на Германия въвеждането на новата методика на изследване на еконормите ще увеличи приходите от данъци на автомобили с 1,1 мрд. евро. през периода 2018-2022 г.
Снимка: CarTimes