Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Италианското разследване за Дизелгейт пропуснало Fiat-Chrysler

В доклада липсвали данни от най-важните тестове на местните модели

Италианското разследване за Дизелгейт пропуснало Fiat-Chrysler

Италианското правителствено разследване за вредните емисии, проведено след избухването на Дизелгейт, по някакъв начин е пропуснало да включи основни тестови данни на модели на FCA Fiat-Chyrsler. Слухът за това циркулираше отдавна в италианския парламент, но вчера бе потвърден официално от кабинета, а агенция Reuters публикува части от недостъпния досега доклад.

Италианското разследване за Дизелгейт пропуснало Fiat-Chrysler

Проведените в Италия изпитания включват пълен набор от тестове за дизелови модели на BMW, Mercedes, VW, Opel и Ford. За три от седемте тествани модела на Fiat-Chrysler (Jeep Cherokee, Alfa Romeo iulietta Lancia Ypsilon) обаче липсват показателите в най-важните изпитания - на пътя и от т. нар. Artemis-тест, който имитира градско пътно поведение в лабораторни условия. Тези два теста са основните начини да се засече дали автомобилът използва някаква форма на измамен софтуер, с който да заблуждава в лабораторните изиптания.

От италианското транспортно министерство потвърдиха, че данните липсват в доклада, но не обясниха защо. В близките седмици ще бъде публикувана нова версия на доклада, включваща и пропуснатите преди резултати.

Природозащитници и политици от опозицията обвиниха правителството, че се е опитало да закриля "своите" производители от разследването. Групата FCA е обект на разследване в САЩ за предполагаеми измами в тестовете за емисии - втори Дизелгейт, както побързаха да го нарекат някои анализатори. Френската прокуратура също разшири обхвата на разследването си и върху Fiat, след като досега проучваше само VW и Renault.

Италианското разследване за Дизелгейт пропуснало Fiat-Chrysler
В германските и френските тестове дизеловият агрегат на Jeep не се представи особено добре

В успоредно проведените тестове във Франция и Германия двулитровият дизелов Jeep Cherokee даде между 5.3 и 9.9 пъти повече емисии на азотни съединения от разрешения максимум. При Fiat 500L със същия двигател като тестваната в Италия Alfa резултатът от британските изпитания беше 5.6 пъти над нормата.
 

0 от 500
  • #5
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    И кое не е вярно в цифрите ? Май от яд умираш и няма какво да кажеш?
  • #4
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    До анонимния под мен Наблъска едни цифри набързо и неверни ,и какво сега за много умен и знаещ ли се имаш
  • #3
    10 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Аз доколкото помня от докладите повечето марки и модели дадоха отклонения между 4 и 10 пъти над нормите, така че не виждам проблем. Това е проблем на измерването при тестовете, а не на производителите. Не е и като при VW да са 20 до 40 пъти над нормите, така че в момента просто се опитват да хвърлят част от "петното" върху други производители извън Германия и това си е. Защо не казват за високите вредни емисии 10 пъти над нормата на мерцедес при същия тия режими и под 14 градуса ???
  • #2
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Споко тия отклонения са заради различните режими на работа, които са изцяло позволени в европа. В САЩ пък тези режими просто ги няма, което няй-вероятно рефлектира върху ресурса на двигателя и износването му, но това е предмет на друго разглеждане и тестване.
  • #1
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Забравили едни цифрички, случайно, оюе по-случайно на "нашите" хора! Все случайности... важното е че са разнищили ФВ, Форд, Опел и т.н