PSA Group планира да извади моделите DS от шоурумите на Citroen и да изгради по-малка, но по-добре насочена към клиентите дилърска мрежа, в опит да съживи спадащите продажби на луксозната марка на френската компания.
Според шефа на DS Ив Бонефон, през 2018 се очаква продажбите на по-луксозните и спортни коли на марката да започнат да се покачват, а дотогава ще запишат пет поредни години на спад.
„Промените никога не са нещо лесно или удобно – обясни босът на DS. – През 2017 нашите продажби ще продължат да намаляват. Но от 2018 всичко ще започне да се променя, тъй като ще имаме нова дилърска мрежа, както и нови модели.”
Досега най-успешна за DS се оказа 2012 година с 129 000 продажби, като оттогава насам марката регистрира спад, който през 2016 беше нови 16%, а продажбите паднаха до 86 000. В Китай, където Citroen и DS се предлагат отделно на пазара, продажбите на DS спаднаха с 25% до 16 000 коли годишно.
В следващите месеци предстои DS да представи новия си SUV модел от средния клас, като и при французите се залага на това, че растящите продажби на SUV моделите ще важат и за луксозния бранд. За 2019 пък е предвидена премиерата на plug-in хибридния модел на DS.
Бонефон прогнозира, че дилърската мрежа на DS в Европа ще нарасне от 111 обекта на 500 до средата на 2018 година, а в това време колите на марката ще напуснат около 5000 дилърства на Citroen.