IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Lamborghini няма да се откаже от атмосферния V12 двигател

Наследникът на Aventador няма да се предаде на турбокомпресорите, обещава Стефано Доменикали

Lamborghini няма да се откаже от атмосферния V12 двигател

В последните години турбокомпресорите се наложиха в автомобилната индустрия, която всячески се опитва да предложи по-мощни, но и по-малки и икономични двигатели. В резултат на това, дори екзотични марки като Ferrari и Aston Martin се предадоха под напъна на принудителното пълнене. Светлият им пример обаче няма да бъде последван от Lamborghini, поне ако съдим от думите на шефа на компанията – Стефано Доменикали.

Lamborghini не мисли да се отказва от атмосферния V12 двигател

Пред австралийското автомобилно издание CarAdvice той казва, че наследникът на върховия модел Aventador ще бъде оборудван със „старомоден“ атмосферен двигател. Запитан дали новият автомобил ще има турбокомпресор, Доменикали отговаря: „Позицията ни в рамките на Volkswagen Group трябва да бъде различна спрямо останалите марки на концерна. Атмосферният V12 двигател е част от това различие.

От изказването на шефа на Lamborghini става ясно още, че животът на атмосферния двигател няма да бъде никак къс. „Aventador има още 5 или 6 години пред себе си, а следващата платформа също ще бъде изградена около атмосферен V12 двигател,“ казва Доменикали.

Съвсем очаквано, Доменикали аргументира решението си да запази атмосферния V12 мотор с емоционални подбуди. „Искаме да сме различни и да не следваме пътя на другите. В това отношение сме пуристи и най-големият приоритет за нас е да запазим усещането от атмосферния двигател.“ 

Снимка: Lamborghini

Тагове: lamborghini aventador
0 от 500
  • #10
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Русия ( преди 2 години )
    Правилно разсъждават от Ламборгини.
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    вчера един приятел ме черпи, е астра-та му 1.7 турбодизел е направила 300хил километра. никви турбини не е сменял. карана само в БГ.
  • #8
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    Атмосферките дърпат в целия работен диапазон, турбо дизелите - само в ниски до средни обороти, на високи издъхват. Дизелите дават усещането за ускорение заради големия въртящ момент на ниски обороти. Атмосферния бензин с повече коне е по-бърз, но ако искаш рязко ускорение трябва да върнеш 2-3 предавки. Едното е кола за удоволствие, другото е за трактористи.
  • #7
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Разликата между атмосферния и турбо двигателя е в това, че атмосферката има много по-дълъг живот. При турбото освен, че има турбина като консуматив имаме и по-високо износване на цилиндрите. Да някой ще кажат двигателя ще избута 300К км. ще сменя 3 турбини, но пък ще ги избия с по-нисък разход на гориво а след 300К км. ще си взема новия модел с турбо а стария в коша. И ще има право донякъде, но ако си купуваш такава кола, за да я настъпваш на писти нон стоп, турбо мотора няма да избута и 100К км
  • #6
    3 rate up comment 6 rate down comment
    д-р Исня ( преди 2 години )
    Аз не разбирам и питам, с какво атмосферките са по-добри от турбото? Правя сравнение с турбо дизел и по-мощен атмосферен двигател.. Ми като натисна *** на Капата и се лепя за седалката, докато в една Мазда 147 коня 2008ма си викам - Оо това е по-мощно и като натисна до ламарината, трябва някой да ми каже, че ускоряваме иначе не разбирам!
  • #5
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    по белия свят не е като в Бг - там според обявения доход се смятат годишните данъци на колите. в някой страни една кола с 25л разход може да има няколко хиляди евро еко-данък. дори за скъпа кола не е малко, а бъдеще тоя данък ще расте има вероятност много да расте, когато повечето коли станат хибриди с по 4-5 на 100 разход
  • #4
    4 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Фолцваген няма да се откаже. Ламборгини - от него е останала само емблемата
  • #3
    33 rate up comment 0 rate down comment
    Шеф ( преди 2 години )
    Между реален и деклариран разход на гориво има огромна разлика. А ти чувал ли си собственик на Ферари или Ламборгини да се хвали колко икономична колица си е взел. Това са коли за каране, колекциониране и за носене на стойност и визуална наслада, а не в тях да броиш последните си стотинки до следващата заплата. А пък да спреш на бензиностанция в такова Ламбо и да кажеш сипи за 10 лева газ нещо не върви.
  • #2
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    тоя доменикали за нищо не става - пое перфектен отбор от Жан Тод и до никъде не го докара. сега тъпия жабар ще оправя Ламбо. мале мила
  • #1
    5 rate up comment 22 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    сложете си пак 6.5 литра V12, през това време Ферари ще сложи пак V12, но със само 4,5 литра и турбо - с повече мощност и въртящ момент и пак ще върти до 8000об/м. И ще се сетите че сте се объркали - защото те ще декларират минимален разход 12л, а това Ламбо под 25 не пада.