IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

„Жълтата птица”, която унизи Ferrari и Porsche

RUF CTR така и не бе победена от друга кола

„Жълтата птица”, която унизи Ferrari и Porsche

В края на 80-те години на миналия век целият свят се възхищава на италианската красавица Ferrari F40 и невероятно технологичното Porsche 959, които водят битката за званието „най-бърза суперкола на планетата”. И едва ли някой може да си представи, че тези два легендарни и авторитетни производителя ще бъдат предизвикани от малката частна фирма на Алоис Руф-младши от германското градче Пфафенхаузен.

„Жълтата птица”, която срази Ferrari и Porsche

Компанията носи името на собственика си – RUF, като мнозина имат грешната представяне, че тя представлява тунинг-ателие, което се занимава само с доработката на модели на Porsche. Всъщност това е пълноценен производител на автомобили, като всички неговите машини си имат собствен идентификационен номер (VIN). Компанията наистина купува от Порше каросерии, но ги преработва, а по-голяма част от останалите компоненти са нейна изработка.

През 1987 г. се появява първият сериозен аргумент на фимата в битката с грандовете – RUF CTR Yellowbird, която представлява радикална доработка на Porsche 911 Carrera. Обемът на мотора е увеличен от 3,2 на 3,4 литра, а системата за запалване и впръскване на гориво е заета от състезателния прототип Porsche 962. Инженерите на RUF стават първите, които поставят на 6-цилиндров „боксер” два турбокомпресора.

„Жълтата птица”, която срази Ferrari и Porsche

Крайният резултат от всичко това е мощност от 469 к.с. и 533 Нм. Тези цифри не стигат до показателите на Ferrari, но вече превърхождат Porsche 959. В RUF обаче не мислят да спират дотук и продължават да усъвършенстват колата си. Предните крила, капакът, вратите и багажника са заменени с алуминиеви, а след това и от кевларени. Всичко това помага автомобилът да свали повече от 200 кг. в сравнение с донора си Porsche 911 Carrera.

Значително променена е и аеродинамиката – предната броня е поставена ниско, а за да не прегрява двигателят, на задните крила са направени ефектни отвори. Всички това се комбинира със специалния жълт цвят, който дава и името на автомобила – Yellowbird (Жълтата птица).

„Жълтата птица”, която срази Ferrari и Porsche

Стандартната 4-степенна скоростна кутия е махната, като нейното място заема 5-степенна, която е разработка на RUF. Германците напълно променят окачването на автомобила, а освен това му поставят спирачна система Brembo с 330-милиметрови дискове, както и специални 17-цолови джанти.

„Жълтата птица”, която срази Ferrari и Porsche

„Жълтата птица” не само изглежда много ефектно, но и лети бързо. При първото си излизане на тестово трасе RUF CTR пълни докрай скоростомера си, като достига невероятните за това време 350 км/ч. Малко след това е направено и официално замерване на писта в Германия, където колата поставя на колене Ferrari F40 и Porsche 959, като развива 340 км/ч. Следва и поставянето на абсолютен рекорд на пистата „Нардо” в Италия – 342 км/ч. Непризнатото от съдиите постижение е още по-високо – 346 км/ч. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 3,9 секунди.

„Жълтата птица”, която срази Ferrari и Porsche

През 1995 г. излиза и RUF CTR2 (на горната снимка), който е създаден на базата на Porsche 993. Работата по него е още по-сериозна, като в крайна сметка от донора не остава почти нищо. Този автомобил се предлага както със задно предаване, така и със задвижване на четирите колела. Неговите показатели са още по-впечатляващи – 580 к.с. и 686 Нм, позволяващи ускорение от 0 до 100 км/ч за 3,6 секунди и развиване на максимална скорост от 350 км/ч. По това време само един автомобил в света е по-бърз – McLaren F1, но за парите, които струва той, могат да се купят 3 RUF.

„Жълтата птица”, която срази Ferrari и Porsche

Третото поколение на модела излиза точно 20 години след премиерата на Yellowbird. Всъщност RUF CTR3 е първият автомобил на марката, чиято каросерия е собствена разработка. В основата му е Porshe Cayman, като от 3,8-литровия мотор са „измъкнати” 767 к.с. и 980 Нм въртящ момент. Това става с помощта на две турбини ККК, като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 3,1 секунди, а максималната скорост е 380 км/ч.

„Жълтата птица”, която срази Ferrari и Porsche

Като цяло обаче от трите RUF CTR най-впечатляващ е именно първият автомобил. Неговото производство е спряно заради ожесточените екологични изисквания, като са направени едва 29 бройки, всяка на цена от 223 000 долара. Има още толкова, които обаче представляват доработени по-късно Porsche 911 Carrerra. Именно Yellowbird става най-бързата суперкола на своята епоха, като не само че се оттегля непобеден, но и остава впечатляващо наследство.

Снимки: RUF

Тагове: RUF CTR yellowbird
0 от 500
  • #6
    4 rate up comment 1 rate down comment
    KLASIKA ( преди 8 години )
    Вижте новото Порше на Рув от 2016г. от карбон и фибър с 525 к.с. и какво е Порше http://rennlist.com/articles/ruf-it-this-porsches-carbon-fiber-shell-weighs-24-pounds/ и как трябва да изглежда,а не като сегашната жаба с сплескани калници,фарове тип :яйца на очи и задница като раждащ кит .Руф просто знае всичко за Порше!
  • #5
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Мдааа,дори и Гембала не са се осмелявали да направят нещо по-добро от Порше.Обаче РУФ и до некъде 9ФФ нищо не ги спира.Може би само физическите закони успяват,за сега.Страхотно мнение от "до Маза".
  • #4
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Harvester ( преди 8 години )
    съгласен за дизайна. Новите отпред биват, но последната 911ка с хубава задница беше 993.
  • #3
    17 rate up comment 3 rate down comment
    До Маза ( преди 8 години )
    С тази разлика,че нито един Кьонигсег не може да завърши скоростната си обиколка на Ринга! Разбиват се някак си в завоите. Предполагам,че си малолетен ***,който черпи информажия само в сайтове като АМ. Не е лошо да разбереш кой е Руф,кой е Гумперт,кой е Вийсман. Навремето чакахме да ни донесат специализирани списания от чужбина,а сега е много по-лесно. Попитай за начало Чичко ГугълИли Маза писател,не читател.
  • #2
    5 rate up comment 20 rate down comment
    Маза ( преди 8 години )
    Баси оРЪФляците, да бяха си направили своя кола. Взели едни поршета и бой. Я гледай Кьонигсег как си прави всичко сам. Нищо не се споменава за резултати на обиколка а само в движение в права линия, това ли е целта?
  • #1
    12 rate up comment 10 rate down comment
    KLASIKA ( преди 8 години )
    ЗА ТОВА ГОВОРЯ!!!!! ХОРАТА СА ГО НАПРАВИЛИ АЕРОДИНАМИЧНО ,НО БЕЗ ДА ГО "КАРИКАТУРЯТ",КАКТО СЕГАШНОТО ПОРШЕ ПРИЛИЧА НА ЖАБА БЕЗ КАЛНИ И БРЕМЕННА ЗАДНИЦА КОЯТО СТЪРЧИ ПО-ВИСОКО ОТ ОПЕЛ КОРСА????...ЧЕ ЗАЩО ?!?ОТДЗАД ИМА САМО ЕДИН НИСЪК БОКСЕР?!?!?!ЗНАЧИ ВСИЧКО МОЖЕ!!! https://imageshack.com/i/pm43xbdDj АКО СИ ДИЗАЙНЕР ЩЕ НАПРАВИШ ВСИЧКО И ВСИЧКО Е ВЪЗМОЖНО ,АКО ОБИЧАШ ИСТИНСКИ ПОРШЕТА ,А НЕ СМЕШНИ КОЛИ НАПРАВЕНИ ОТ КАРИЕРИСТЧЕТА ГЕЙЧЕТА КОИТО ДЪРТИ ГЕЙОВЕ ГИ ЛАНСИРАТ В ПОРШЕ ! ЕЙ ДА НЕ БИ ПЪК ДА СА ПОВЕЧЕ ОТ ХЕТЕРОТО?!?ВЕЧЕ МНОГО ВЗЕХ ДА СЕ СЪМНЯВАМ И ДА СЕ ПЛАША,ЗАЩОТО ИМА ДАЖЕ МНОГО КОИТО ГИ ХАРЕСВАТ .....????ИЛИ НЕ ГИ ИНТЕРЕСУВАТ КОЛИТЕ,А СЕ ПРАВЯТ ИЛИ СА СКРИТИ-НАОБРАТНОУЖ-ХЕТЕРО.....?!? ТОВА ТРЯБВАШЕ ДА Е ДНЕШНОТО ПОРШЕ,И А НА БАС ,ЧЕ Е ПО АЕРОДИНАМИЧНО ОТ ГЕЙСКАТА-ЖАБА !!!!!