В края на 80-те години на миналия век целият свят се възхищава на италианската красавица Ferrari F40 и невероятно технологичното Porsche 959, които водят битката за званието „най-бърза суперкола на планетата”. И едва ли някой може да си представи, че тези два легендарни и авторитетни производителя ще бъдат предизвикани от малката частна фирма на Алоис Руф-младши от германското градче Пфафенхаузен.
Компанията носи името на собственика си – RUF, като мнозина имат грешната представяне, че тя представлява тунинг-ателие, което се занимава само с доработката на модели на Porsche. Всъщност това е пълноценен производител на автомобили, като всички неговите машини си имат собствен идентификационен номер (VIN). Компанията наистина купува от Порше каросерии, но ги преработва, а по-голяма част от останалите компоненти са нейна изработка.
През 1987 г. се появява първият сериозен аргумент на фимата в битката с грандовете – RUF CTR Yellowbird, която представлява радикална доработка на Porsche 911 Carrera. Обемът на мотора е увеличен от 3,2 на 3,4 литра, а системата за запалване и впръскване на гориво е заета от състезателния прототип Porsche 962. Инженерите на RUF стават първите, които поставят на 6-цилиндров „боксер” два турбокомпресора. 
Крайният резултат от всичко това е мощност от 469 к.с. и 533 Нм. Тези цифри не стигат до показателите на Ferrari, но вече превърхождат Porsche 959. В RUF обаче не мислят да спират дотук и продължават да усъвършенстват колата си. Предните крила, капакът, вратите и багажника са заменени с алуминиеви, а след това и от кевларени. Всичко това помага автомобилът да свали повече от 200 кг. в сравнение с донора си Porsche 911 Carrera.
Значително променена е и аеродинамиката – предната броня е поставена ниско, а за да не прегрява двигателят, на задните крила са направени ефектни отвори. Всички това се комбинира със специалния жълт цвят, който дава и името на автомобила – Yellowbird (Жълтата птица). 
Стандартната 4-степенна скоростна кутия е махната, като нейното място заема 5-степенна, която е разработка на RUF. Германците напълно променят окачването на автомобила, а освен това му поставят спирачна система Brembo с 330-милиметрови дискове, както и специални 17-цолови джанти.
„Жълтата птица” не само изглежда много ефектно, но и лети бързо. При първото си излизане на тестово трасе RUF CTR пълни докрай скоростомера си, като достига невероятните за това време 350 км/ч. Малко след това е направено и официално замерване на писта в Германия, където колата поставя на колене Ferrari F40 и Porsche 959, като развива 340 км/ч. Следва и поставянето на абсолютен рекорд на пистата „Нардо” в Италия – 342 км/ч. Непризнатото от съдиите постижение е още по-високо – 346 км/ч. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 3,9 секунди.
През 1995 г. излиза и RUF CTR2 (на горната снимка), който е създаден на базата на Porsche 993. Работата по него е още по-сериозна, като в крайна сметка от донора не остава почти нищо. Този автомобил се предлага както със задно предаване, така и със задвижване на четирите колела. Неговите показатели са още по-впечатляващи – 580 к.с. и 686 Нм, позволяващи ускорение от 0 до 100 км/ч за 3,6 секунди и развиване на максимална скорост от 350 км/ч. По това време само един автомобил в света е по-бърз – McLaren F1, но за парите, които струва той, могат да се купят 3 RUF.
Третото поколение на модела излиза точно 20 години след премиерата на Yellowbird. Всъщност RUF CTR3 е първият автомобил на марката, чиято каросерия е собствена разработка. В основата му е Porshe Cayman, като от 3,8-литровия мотор са „измъкнати” 767 к.с. и 980 Нм въртящ момент. Това става с помощта на две турбини ККК, като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 3,1 секунди, а максималната скорост е 380 км/ч.
Като цяло обаче от трите RUF CTR най-впечатляващ е именно първият автомобил. Неговото производство е спряно заради ожесточените екологични изисквания, като са направени едва 29 бройки, всяка на цена от 223 000 долара. Има още толкова, които обаче представляват доработени по-късно Porsche 911 Carrerra. Именно Yellowbird става най-бързата суперкола на своята епоха, като не само че се оттегля непобеден, но и остава впечатляващо наследство.
Снимки: RUF


1