Луксозният шведски кросоувър Volvo XC90 може да бъде асоцииран с почти всичко, но не и с товарен автомобил. Според изданието Motor1 обаче скандинавският производител подготвя точна такава версия на модела.
Изглежда напълно еретично, тъй като не става дума за тунинг-проект. Изданието публикува снимки на прототип на XC90, който прави впечатление със странния си външен вид. Специално за тази машина е увеличено разстоянието между двете оси, което при стандартното XC90 е 2984. В случая то е с около 200 мм повече, като се приближава до това на пикапа Honda Ridgeline с неговите 3180 мм.
Върху багажника на заснетия прототип е поставен допълнителна тежест, което показва, че шведите са решили да изпробват какъв товар може да носи автомобилът. Интересното обаче е, че повечето пикапи разчитат на традиционна конструкция - рамно шаси, греда на задната ос, задвижване на четирите колела и надлъжно разположение на двигателя. Все пак има и изключения, като вече споменатият Honda Ridgeline и концептуалният пикап на Hyundai, които са на платформа с предно предаване.
По този път явно са поели и шведите. В случая те следват простата логика: "Щом Mercedes-Benz може да го направи, защо и ние да не можем?". Само че германците имат предимство, тъй като техният X-Class използва шасито на Nissan NP300 Navara, докато Volvo трябва да разчита на собствена конструкция.
Снимки: Motor1