Едва 20 500 са регистрираните нови автомобили в България за 2016 година, показват данни на Министерство на вътрешните работи, публикувани в интернет. За сравнение статистиката на Европейската асоциация на автомобилните производители (АСЕА) показва 22 815 продажби на нови автомобили у нас за първите 11 месеца на годината. Разликата вероятно е за сметка на автомобилите, продадени от български дилъри на чуждестранни клиенти и реекспортирани.
Dacia за трета поредна година е най-продаваната марка нови автомобили в България. Снимка: "КОЛЕЛА"
ПРИ ЛЕКИТЕ АВТОМОБИЛИ ПАЗАРЕН ЛИДЕР е Dacia с 3600 продадени автомобила, но на втора позиция излиза Renault с 3491 продажби. Двете европейски марки и Nissan (1807 продажи), с който са част от глобален алианс, държат общо над 43% от българския пазар.
По-нататък според данните на МВР се нареждат Toyota (2430 автомобила), Skoda (2274), Ford (2068), Kia (1822), Nissan, Volkswagen (1696) и Opel (1162).
При премиум автомобилите лидер е BMW (869), пред Mercedes-Benz (695) и Audi (623).
Съотношението между употребяваните и новите автомобили и тази година е над 10 към 1. Снимка: dnes.bg
НОВОРЕГИСТРИРАНИТЕ СТАРИ АВТОМОБИЛИ продължават да са над десет пъти повече от новите. От целия автопарк в България, който вече надхвърля 4.1 милиона моторни превозни средства, едва 17% са на възраст под 10 години. При леките автомобили този процент е 14%. Колкото до автомобилите с по-екологично задвижване, тяхното присъствие е символично - едва 2474 хибрида (0.08% от автопарка) и 274 електромобила (0.009%).
И петте най-внасяни марки употребявани автомобили за миналата година са германски - VW (около 31 700 броя), Opel (22 900), Mercedes (20 900), Audi (17 400) и BMW (16 400).
КОИ СА НАЙ-ПОПУЛЯРНИТЕ МАРКИ по българските пътища според статистиката на МВР? Първенството е за Volkswagen, с около 515 000 регистрирани автомобила. Нататък десетката се допълва от Opel (442 000), Mercedes (300 000), Ford (260 000), Renault (258 000), Peugeot (195 000), Audi (181 000), BMW (160 000), Fiat (149 000) и Citroen (109 000).