В последните години Volkswagen представиха няколко концептуални вана, имащи за цел да ни демонстрират намерението на германците да възродят емблемата на хипи движението – Volkswagen T1. Така и не ставаме свидетели на сериен вариант, но прототипите стават все по-добри и по-добри. Последното доказателство е Volkswagen I.D. Buzz.
.jpg )
.jpg )
На практика това е продължение на концепта Budd-e, който бе представен преди около година на изложението за потребителска електроника CES в Лас Вегас. Идеята е същата – да се покаже как би изглеждала високотехнологична версия на класическия ван на Volkswagen, задвижвана от електромотори и с възможност за автономно шофиране без намесата на човек.
Припомняме, че в последните години това далеч не е първият опит да се възроди класическият ван T1. Преди Budd-e, германците представиха други два подобни концепта - Bulli и Microbus.
Новият концепт има и някои общи черти с Volkswagen I.D., който мнозина оприличават с електрически Golf от бъдещето. В това число влизат осветеното предно лого, формата на LED фаровете, елегантните стопове, както и дизайнът на 22-инчовите джанти, боядисани в цвят Galvano Grey Mertallic.
.jpg )
.jpg )
Като стилистична препратка към T1, новият прототип има стилизирани въздуховоди в задните колонки, както и двуцветен екстериор, комбиниращ сребристо и жълто, което германците наричат Cyber Yellow.
В интериора на новия прототип има място за 8 души, а всеки един от тях може да бъде просто пътник, защото I.D. Buzz има функция за автоматично придвижване, която според инженерите на Volkswagen ще бъде готова за вграждане в сериен модел до средата на следващото десетилетие. Когато тя е активирана, воланът се прибира в таблото, за да освободи допълнително място в интерира. За да направят атмосферата по-уютна, дизайнерите са проектирали дървен под и амбиентно осветление.
.jpg )
.jpg )
Надвесите на купето са възможно най-къси, благодарение на което от Volkswagen са увеличили междуосието, което пък е позволило пълна оптимизация на вътрешното пространство.
Концептът предлага още иновативен head-up дисплей и странични камери, воланът е чувствителен на допир, а таблетът между pdokrje седалки е портативен и може да се ползва от всички пасажери.
.jpg )
.jpg )
Задвижването се извършва от чифт електромотори, развиващи комбинираща мощност от 369 к.с. Двигателите са разположени на всеки един от двата моста, което осигурява задвижване на четирите колела, както и ускорение от 5 секунди до 100 км/ч и максимална скорост от 160 км/ч.
Батериите са с капацитет 111 кВч и електроенергията в тях е достатъчна за изминаването на цели 600 км с едно зареждане. В случай на нужда, акумулаторите могат да се заредят до 80% от капацитета си за половин час посредством станция за бързо зареждане.
От Volkswagen подчертават, че концептът е базиран на новата модулна архитектура за електрически задвижвания MEB, като в случая е използвана нейната XL версия. Платформата е гъвкава и в случай на нужда позволява на инженерите лесно да създадат вариант със задно задвижване, мощност от 268 к.с. и по-малки батерии с капацитет 83 кВч.
Припомняме, че до 2025 г. от Volkswagen планират да представят на пазара повече от 30 електромобила, сред които серийна версия на електрическия концептуален хечбек I.D. От ръководството не казват нищо конретно за вана I.D. Buzz, но се очаква и той да се сдобие с производствен вариант.
Снимки: Volkswagen


2