fallback

Неочакваният проблем с батериите

Очертава се бум на електромобилите - но за момента няма кой да го захранва

Само допреди година-две електрическото задвижване бе екзотичен експеримент от страна на една шепа компании. Днес, след Дизелгейт и затягането на регулациите, то е бъдещето на целия автомобилен сектор - или поне близкото бъдеще. Volkswagen разработва цяла гама електромобили и очаква да продава между 2 и 3 милиона годишно до 2025. Tesla обещава 1 милион продажби в глобален мащаб до 2020. Nissan очаква до 2025 цели 20% от продажбите му да се падат на електрически коли; Mercedes и BMW прогнозират между 15 и 20%. Ford очаква след десетилетие поне една четвърт от всички нови автомобили да са електрически. Прототипът ЕQ - първият от цяла нова електрическа гама в MercedesКОЕТО ОБАЧЕ СЪЗДАВА НОВ ПРОБЛЕМ: откъде да се вземат батериите за такава пазарна офанзива. До миналата година производителите на литиево-йонни клетки имаха значително по-голям капацитет, отколкото търсенето предполагаше, отбелязва в анализ по темата Automotive News. Сега нещата се обръщат. По изчисления на Еxane BNP Paribas, обявените цели за 2020 година ще изискват глобално производство на батерии от 600 гигаватчаса годишно. Днешният капацитет е едва 41.6 гигаватчаса. Затова някои производители като Tesla инвестират в създаването на собствено производство (прословутата "Гигафабрика" на Илон Мъск ще е с капацитет 35 гигаватчаса, почти колкото цялата глобална продукция в момента, и наскоро компанията обяви, че ще построи още една такава фабрика в Европа). "Гигафабриката" на Tesla почти ще удвои глобалния капацитет на производителите на батерии. Но в близките години ще им трябва десеторно повече

fallback
  • #13
    Imagine по Ленън ( преди 7 години )
    И ще дойде ден, когато петролните мултикартели ще бъдат подложени на същия геноцид както цигарените такива днес!
  • #12
    Истината е .. ( преди 7 години )
    в графеновите батерии! Ама пусти петролни картели-замърсители!
  • #11
    Анонимен ( преди 7 години )
    Точно в това мразовито време изпъкват недостатъците на ел.колите , макар че някой се опитват да ги карат и без парно пробега е с 40-50% надоло
  • #10
    Швабен зи каскен ( преди 7 години )
    до швабен, Новия плъгин Приус с литиево-йонна батерия дава 133 MPGe на американския тестов цикъл. За сравнение, Tesla Model S e 101 MPGe, a BMW i3 - 124 MPGe. Няма как по-големия Приус да бъде по-ефективен от oлекотеното полукарбоново i3 ако технологията на Тойота е "стара".
  • #9
    Швабен зи каскен ( преди 7 години )
    "Проблемът е, че тази технология на Panasonic, която те правят, е с най-ниска енергийна плътност и най-високо тегло от топ 6.."Тесла е маркетингов балон. Естествено че Панасоник няма да споделят най-модерните си технологии с тях.
  • #8
    до швабен ( преди 7 години )
    Аз фолка ги мразя повече от теб ама на Тойота им е стара технологията и не виждам защо трябва да се защитават на сляпо за скапаните им хибриди.
  • #7
    Швабен зи каскен ( преди 7 години )
    ВАГи, лъжите и дезинформацията действат само при нискоинтелигентните фенчета на ВАГ. Феновете на Тойота отдавна знаят че Тойота ползва литиево-йонни батерии в плъгин Приуса от 2009 насам, а пък РАВ4ЕВ от 97-*** е един от първите масови електромобили. А все още ползват никел-метал-хидридни батерии, просто защото са по-надеждна и евтина алтернатива на литиево-йонните батерии при хибридите където не е нужен голям капацитет.
  • #6
    Анонимен ( преди 7 години )
    Пена, 35 гигаватчаса ще е, когато започне пълноценно производство през 2018. С дострояването на всички блокове може да стигне 150 през 2021, но това включва не само клетки, а и готовите батерии, които те продават на хората да си слагат в гаражите. Проблемът е, че тази технология на Panasonic, която те правят, е с най-ниска енергийна плътност и най-високо тегло от топ 6 на световните производители. Ако другите успеят да понижат цените, това ще е вече страшна отживелица
  • #5
    Рошко ( преди 7 години )
    А бе не знам за батериите, но това маце на снимката ако го хвана ще му спра тока...
  • #4
    Анонимен ( преди 7 години )
    Толкова са напред тойота, че още ползват никел-металхидридни батерии, като телефона ми през 1999. Добре, че поне най-сетне се усетиха тая есен и откриха електромобила
fallback
Последни