fallback

Неочакваният проблем с батериите

Очертава се бум на електромобилите - но за момента няма кой да го захранва

Само допреди година-две електрическото задвижване бе екзотичен експеримент от страна на една шепа компании. Днес, след Дизелгейт и затягането на регулациите, то е бъдещето на целия автомобилен сектор - или поне близкото бъдеще. Volkswagen разработва цяла гама електромобили и очаква да продава между 2 и 3 милиона годишно до 2025. Tesla обещава 1 милион продажби в глобален мащаб до 2020. Nissan очаква до 2025 цели 20% от продажбите му да се падат на електрически коли; Mercedes и BMW прогнозират между 15 и 20%. Ford очаква след десетилетие поне една четвърт от всички нови автомобили да са електрически. Прототипът ЕQ - първият от цяла нова електрическа гама в MercedesКОЕТО ОБАЧЕ СЪЗДАВА НОВ ПРОБЛЕМ: откъде да се вземат батериите за такава пазарна офанзива. До миналата година производителите на литиево-йонни клетки имаха значително по-голям капацитет, отколкото търсенето предполагаше, отбелязва в анализ по темата Automotive News. Сега нещата се обръщат. По изчисления на Еxane BNP Paribas, обявените цели за 2020 година ще изискват глобално производство на батерии от 600 гигаватчаса годишно. Днешният капацитет е едва 41.6 гигаватчаса. Затова някои производители като Tesla инвестират в създаването на собствено производство (прословутата "Гигафабрика" на Илон Мъск ще е с капацитет 35 гигаватчаса, почти колкото цялата глобална продукция в момента, и наскоро компанията обяви, че ще построи още една такава фабрика в Европа). "Гигафабриката" на Tesla почти ще удвои глобалния капацитет на производителите на батерии. Но в близките години ще им трябва десеторно повече

fallback
  • #23
    Швабен зи каскен ( преди 7 години )
    Хех, да бе, никаква реклама, само куп блогове и полуграмотни джурналя дето повтарят като заклинания туитовете на Илонката. Илонката дето уж бил физик и много ги разбирал технологиите и се присмивал на Тойота че инвестирали във fool cells. Ама какво казват истинските физици като Мичио Каку по въпроса гледаме да го премълчим.. А в учебниците по икономика Тесла могат да влязат само като пример как да се надува балон докато се трупат загуби. Кофти само че скоро балона ще се спука.
  • #22
    Прав си, Шваба ( преди 7 години )
    Теслата е отвсякъде маркетингов балон - не ползва никъв маркетинг и реклама, но затва пък изду всички маркетингови отдели и зали за заседания на всички големи авто-корпорации - с ***, опулени и недоумяващи фейсове на спешно свикани оперативки, когато откри резервациите за Model III и влезе както в Гинес, така и в учебниците по икономика в рамките на 24h!Хах! \ : D /
  • #21
    Швабен зи каскен ( преди 7 години )
    Поправям те, Tesla ползват клетки Panasonic 18650, изцяло разработени и произведени от Panasonic. Първото поколение, NCR18650A излиза през 1994-та и е първата литиево-йонна батерия с висок капацитет 2.9 Ah. Tesla Model S полва второто поколение NCR18650B, представено 2009-та, капацитет 3.1 Ah.
  • #20
    Анонимен ( преди 7 години )
    Аз доколкото знам Мъск е представил технологията за батериите а Панасоник са производителя, поправете ме ако бъркам!
  • #19
    Анонимен ( преди 7 години )
    Нали зора е да спрем двигателите с вътрешно горене. За момента това е ок но в някакъв и това трябва да спре
  • #18
    Анонимен ( преди 7 години )
    "Докато не измислим ефективен възобновим енерго източник който не пречи на природата"Той си е измислен отдавна - кинетичната енергия от движението на автомобила се преобразува в електрическа и се съхранява в батерия. Така работи Приус от 20 години насам.
  • #17
    Анонимен ( преди 7 години )
    Освен батериите не забравяйте че и тока трябва да дойде от някъде. И тогава ще има друг проблем. Докато не измислим ефективен възобновим енерго източник който не пречи на природата по никакъв начин да не бързаме много с електромобилите
  • #16
    Анонимен ( преди 7 години )
    Така,нито една германска фирма при модерните автомобилни технологии. Батериите ги правят японци и корейци,дори жалкия Фолксваген признават,че са десетилетия след японците . И както всички знаем отново Тойота е сред най-добрите и при електричките,просто сега хибридите имат по-добър пазар и по-добри възможности. Никой не е достигнал ефективността и безпроблемната работа на хибридите на Тойота.
  • #15
    razgradski pop ( преди 7 години )
    хубава и полезна статия...
  • #14
    Анонимен ( преди 7 години )
    то това е стратегията на Мъск - да предвиди пазара и ако трябва леко да го побутне в желаната посока със честни и не чак толкова методи . Ако всичко върви по план в един момент Тесла да се превърне в най-големият доставчик на батерии за останалите , като самото им автомобилно производство е второстепенна задача . С други думи - нещо като петролен шейх на бъдещето .
fallback
Последни