IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Какво трябва да знаете, ако карате на газ през зимата

Няколко важни съвета за собствениците на автомобили с газови уредби

Какво трябва да знаете, ако карате на газ през зимата

В България голяма част от по-старите автомобили се придвижват на газ. Как те трябва да се използват в тежки зимни условия? Отговор на този въпрос дават експертите от компанията REAGAS.

Карате на газ през зимата – ето какво трябва да знаете

1. Запалвайте колата на бензин и изчакайте да превключи на газ.

При съвременните газови инжекциони колата запалва на бензин и след като охладителната течност достигне 35-40 градуса автоматично преминава на газ. Много шофьори не изчакват да видят на таблото, че автомобилът е достигнал необходимата температура, а преждевременно превключват ръчно на газ. Когато това се случи, мембраните се увреждат или се износват по-бързо, тъй като още не са достигнали оптимална температура. Така паленето на газ може да увеличи разхода на време и пари за поддръжката на автомобила.

2. Изберете качествен антифриз и в никакъв случай не го заменяйте с вода.

Все още има случаи, в които шофьори наливат вода в охладителната система през лятото и през зимата забравят да я заменят с антифриз. Ролята на антифриза е много важна, особено при ниски температури, тъй като той предпазва двигателя от замръзване. Когато се използва качествен антифриз автомобилът по-бързо достига желаната температура и преминава на газ. Освен че предпазва от замръзване и тежки повреди, антифризът има смазочни функции, които влияят благоприятно на мембраните и изпарителя, и допринася за тяхната по-добра работа и по-дълъг живот. Затова специалистите препоръчват целогодишно да се кара с антифриз и той да не се заменя с вода.

3. Проверете състоянието на филтрите, свещите и кабелите.

Ако се налага посетете сервиз, за за да сте сигурни, че няма да имате проблем при запалването дори и в най-студените зимни дни. Имайте предвид, че няма нужда да се прави настройка на софтуера на газовия инжекцион за зимни условия. Най-новите модели газови системи са „умни” – те анализират работата на двигателя и стила на каране на шофьора и се адаптират спрямо него.


 

0 от 500
  • #3
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    ти па ще ми кажеш на какво да карам и какво да правя. Нафтовите печки да не би да са по-добри? Или непременно трябва да си богат, за да може да си позволиш да се придвижваш с автомобил. Лично аз когато е хубаво времето се придвижвам с колело, което струва малко повече от колата ми (лагуна 2010та година). Начина на предвижване не е показателен за благосъстоянието, освен за бедните *** с 20 годишни баварци, купени със заем, който ще изплащат и внуците им.
  • #2
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    А защо да не карат хората на газ?! Би ли обяснил причината! Може би искаш да кажеш нафтова печка да си купят, която къди, пиши и мирише и на всичкото отгоре е и по-скъпо. В Холандия съм виждал хора видимо богати да си карат Мерцедесите, БМВ-тата и Аудитата на газ. За нови коли ти говоря карани от холандци, които не се притесняват от вида на горивото. Евтино им излиза, икономични са, екологични са и плащат много по-ниски данъци заради газовата уредба. В Германия и Австрия също масово карат с АГУ
  • #1
    27 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Невероятни съвети, не би се и досетил.