Компанията за споделени пътувания Uber отчете над 800 милиона долара загуба само за третото тримесечие на годината. Главните причина за негативния резултат са ценовата война с набиращия сила конкурент Lyft в САЩ, както и инвестициите в нови начинания, отбелязва FT.
Все пак резултатът е подобрение спрямо предишните периоди, в които Uber активно се опитваше да се бори на китайския пазар с местния играч Didi Chuxing. В крайна сметка Uber се отказа от тази битка и вместо това придоби дял в Didi.
Uber се надяваше да излезе на печалба през тази година, но битката за пазарен дял с Lyft увеличи драстично разходите. Освен това компанията инвестира сериозно в някои нови проекти - изпитанията на безпилотни автомобили в Питсбърг и Сан Франциско, разработването на собствена система карти като конкурент на Google Maps, а също и разширяването на услугата си за доставка на храна UberEats.
Според някои анализатори секторът на автономните транспортни услуги може да достигне до 10 трилиона долара годишно в близко бъдеще, така че инвестициите на Uber биха могли да се оправдаят. От друга страна, конкуренцията в този сектор става все по-ожесточена, а изпитанията на Uber не вървят съвсем по план. Регулаторът в Калифорния например забрани тестовете на безпилотните коли в Сан Франциско само няколко часа след старта им, след като две от машините бяха засечени да пресичат на червен светофар.