Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Германски работник: тестваме последната версия на VW Amarok

224 коня и под 8 секунди от 0 до 100 км/ч - това отдавна не е само машина за фермери

Германски работник: тестваме последната версия на VW Amarok

Пикапите са един от най-специфичните сегменти на пазара. За САЩ е ясно – там такива автомобили винаги са били на почит, само че търсенето е насочено най-вече към тези с по-големи размери. На останалите континенти далеч по-популярни са автомобилите с товароподемност до 1 тон. Сред тях конкуренцията от страна на европейските марки е слаба, но през последните години и тук се забелязва раздвижване, като постепенно се включват нови играчи.

VW Amarok се справя не само на пътя, но и извън него

Съвсем наскоро Mercedes-Benz представи своя X-Class, който е почти пълно копие на Nissan Navara. Такова е и Renault Alaskan, което показва и амбициите на французите да имат представител в сегмента. Там обаче вече 6 години сериозни позиции е извоювал един друг пикап – Volkswagen Amarok, който непрекъснато се модернизира. Имахме възможност да тестваме неговата най-нова версия, която от тази година е оборудвана с 3,0-литров турбодизелов V6 мотор.

Агрегатът досега се поставяше на моделите на Audi – A6 и A7, като е оборудван със система Common-Rail и се предлага в 3 варианта на мощност - 163, 204 и 224 к.с. Изпробвахме именно най-мощната модификация с 8-степенна автоматична скоростна кутия ZF. А тя отдавна се е доказала като едно от най-добрите предложения на пазара.

VW Amarok се справя не само на пътя, но и извън него

Промените при Amarok са засегнали външния вид на автомобила. Те включват нови решетка на радиатора и предна броня. Налице са биксененови фарове и LED-светини за през деня, както и спортен капак в цвета на каросерията. Чувството за мощ се допълва от 20-цоловите джанти, с които е оборудван пикапът.

В интериора новостите също не са малко, като прави впечатление новият дизайн на арматурното табло. Там е поставен цветен дисплей на мултимедийната и навигационна системи. Като цяло интериорът не е претрупан, тъй като в крайна сметка това е един автомобил, чиято цел е да върши работа, при това ежедневно. Правят впечатление удобните седалки, които могат да запаметят 14 различни позиции.

VW Amarok се справя не само на пътя, но и извън него

От Volkswagen се похвалиха, че Amarok предлага най-широката товарна платформа в класа. Нейната товарна площ е 2,52 кв.м, а ширината е напълно достатъчна, за да побере стандартен европалет. Полезният товап на пикапа е 1 тон, но той може да се използва и като семеен SUV, тъй като предлага достатъчно пространство за удобното пътуване на петима възрастни. По желание на клиента се предлага и твърд покрив, който може да покрие товарни отсек и да го превърне в огромен багажник.

VW Amarok се справя не само на пътя, но и извън него

Пътуването ни стартира с пътуване по магистрала, на което пикапът се представя като кросовър от висок клас. Прави впечатление доброто обезшумяване на двигателя, но заради големите размери на автомобила силните звуци отвън все пак влизат в салона. Във Volkswagen обаче са подготвени за това и са оборудвали Amarok със специална система. Тя разчита на микрофони, вградени в предните колани, които усилват звука от разговора между шофьора и пътника до него. Той се предава чрез колони отзад и така возещите се на втория ред седалки ясно чуват всичко.

VW Amarok се справя не само на пътя, но и извън него

Що се касае до двигателя, той е идеален за машина с такива размери. Неговите 224 к.с. и 550 Нм позволяват ускорение от 0 до 100 км/ч за 7,9 секунди и развиване на максимална скорост от 193 км/ч. За кратък период от време шофьорът има на разположение функцията Overboost, която предлага допълнителни 21 к.с. и 50 Нм. Тя е особено полезна при изпреварване или за измъкване от проблемна ситуация на пътя.

Според техническите характеристики на модела, този агрегат осигурява на пикапа безпроблемно теглене на ремарке с тегло до 3,5 тона. Това не го проверихме, но се уверихме, че на магистрала моторът позволява на Amarok да се конкурира с по-голяма част от останалите превозни средства. Не е за пренебрегване и разходът, който в тези условия бе в рамките на 8,5 л/100 км.

VW Amarok се справя не само на пътя, но и извън него

Голямато предимство на автомобила обаче се вижда, когато му се наложи да излезе извън пътя. Пикапът на Volkswagen е със задвижване на задните колела, но във версията с 8-степепен автомат е оборудван със система за задвижване на четирите колела 4Motion. Диференциалът Torsen разпределя мощността в съотношение 40% към предната и 60% към задната ос, което позволява да се справяте с всякакви пътни повърхности.

VW Amarok се справя не само на пътя, но и извън него

Пикапът разполага и с функцията за спускане по наклон, която се контролира изключително лесно. След натискане на бутона по време на движение системата се активира почти мигновено, като сама определя скоростта (за да се задейства системата, тя не трябва да превишава 30 км/ч). Благодарение на високия въртящ момент измъкването от трудна ситуация също става безпроблемно.

VW Amarok се справя не само на пътя, но и извън него

Като цяло Volkswagen Amarok може да се превърне в алтернатива на семейната кола, стига човек да може да си го позволи. Цената е всъщност главният недостатък на тази машина: най-мощната версия на пикапа стартира от  85 190 лв., но с допълнителни екстри може да надхвърли 105 000 лв. А това е доста над конкурентите му в класа. Все пак налице са и по-достъпни вариант на пикапа – с по-слаба версия на мотора, 6-степенна механична скоростна кутия и само задно предаване.

Снимки: Volkswagen, Automedia.bg

Тагове: volkswagen amarok
0 от 500
  • #8
    14 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    „ШмАмарок е чудесна машина - надеждна, сигурна.“ ============================================= Само в рекламните брошури и никъде другаде!
  • #7
    13 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    За хибриди чувал ли си? А чувал ли си, че има изисквания за вредните емисии? Лъжата с дизелите не мина и сега ще търсят друга алтернатива, за да могат да покриват изискванията. Вече дори има глоби за държави, които не ги покриват и една от тях е Германия. Така, че ще видиш как много бързо ще изчезнат нафтовите печки. В БГ естествено ще бъде с някакво закъснение след като цивилизования свят го приеме. Трябва все пак западняците да си продадат нафтовите трошки на някого и това естествено сме ние.
  • #6
    10 rate up comment 11 rate down comment
    bgpepi ( преди 2 години )
    Чакай да го спрат дизела -идните 20-на години! Инфраструктурата, скъпите електрички/малко разстояние на батерия са все проблемни неща към днешна дата....
  • #5
    14 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Още е с кашкаваленото окачване, като гледам? това автоматично го прави идеална машина за каране на мурвите до чалготеката или майките да си карат децата на градина и да ходят до мола. Излезеш ли извън пътя и си до там. Иначе за качване на бордюри и сняг до 20 см. става. Тоя дизеловия 6-так е доказано проблемен двигател. Не, че другите не са, но този си е точно мечтата на монтьора. След някоя друга година, като ги спрат нафтовите печки ще има собствениците да се снимат с талигата на ВАГ.
  • #4
    5 rate up comment 11 rate down comment
    JJIvanov препоръки ( преди 2 години )
    дизайна е интересен ,силен.. Съвет да сложат безопасни фарове а не режещо проникващи бели радиоактивни каквито се виждат.НА екрана на компютъра да сложат щора за да не уврежда постоянно жертвите в купето..
  • #3
    25 rate up comment 15 rate down comment
    Nev ( преди 2 години )
    Озитата как ще му се зарадват! :) Предишния шматарок направо го обявиха за най-ненадеждния автомобил в Австралия, заради проблемите с главни компоненти като двигател, соростна кутия и задвижване!
  • #2
    17 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Хахахаххаха
  • #1
    8 rate up comment 17 rate down comment
    Бай дизел ( преди 2 години )
    Дизелът е хубаво нещо, но този V6 ***... Кога ще се научат, че най-хубавите мотори са редовите?!