IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Opel Ampera-e се оказа по-скъп от BMW i3

Европейската версия на Chevy Bolt дебютира в Норвегия

Opel Ampera-e се оказа по-скъп от BMW i3

Норвегия е първият европейски пазар, на който ще дебютира Opel Ampera-e, а цената на електромобила ще е по-висока от тази на BMW i3 и Nissan Leaf. Ampera-e е европейската версия на новия Chevrolet Bolt, като в Норвегия базовата цена на модела е 33 500 евро или 299 900 норвежки крони. 

Opel Ampera-e е по-скъп от BMW i3

Базовата цена на Nissan Leaf е 22 783 евро, а на BMW i3 – 29 730 евро. 

 

Opel официално обяви излизането на Ampera-e на европейските пазари, като иновативният модел ще се предлага най-напред в страни, където има изградена инфраструктура за електромобили и правителствата подкрепят сериозно електрическите коли. 
 

Opel Ampera-e се оказа по-скъп от BMW i3

 

Първите бройки Ampera-e ще се появят в Норвегия през пролетта, а след това идва ред на Германия, Франция, Холандия и Швейцария. В Opel планират Ampera-e да присъства в по-голямата част от европейските пазари от края на 2017 или от първата половина на 2018 година. Предстои и очакваното засилване на производството, което ще може да задоволи по-сериозното търсене на Стария континент. 

 

„Норвегия е най-зрелият пазар на електромобили в Европа и скоро тук ще има 100 000 електромобили – се казва в съобщението на Opel. – Целта ни е да имаме достатъчно производство, за да можем да предлагаме прилично количество електромобили в повечето европейски страни.” 

 Opel Ampera-e се оказа по-скъп от BMW i3

От германската марка на General Motors предупредиха, че не би трябвало да очакваме, че цените на Ampera-e в другите европейски държави ще са сходни или еднакви с тези в Норвегия, тъй като в северната страна има „уникални условия” за продажба на електромобили, благодарение на данъчните отстъпки и другите фактори, облагодетелстващи продажбите на возила с нулеви вредни емисии. 

 Opel Ampera-e се оказа по-скъп от BMW i3

Според европейските стандарти (NEDC) Ampera-e има пробег с едно зареждане на батериите от 500 км, но в Щатите електромобилът се предлага с пробег от 383 километра. Хечбекът е с размерите на популярния градски модел Opel Corsa, но на борда предлага комфорт като при по-големия Astra. Въпреки това, в Норвегия цената на електрическия модел ще е почти два пъти по-висока от модела на Opel в средния клас - Insignia.

 

Основният износ на Норвегия е петролът, но страната е най-големият пазар на електромобили в Европа, както по отношение на проникването им на пазара, така и като обем на продажбите. В момента електромобилите имат 15% дял от пазара в Норвегия – 17 485 електромобила от общо 115 875 нови коли, продадени в скандинавската държава през първите девет месеца на годината.

Снимки: Opel

Тагове: opel opel ampera-e
0 от 500
  • #8
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    i3 е с МакФерсон окачване отпред - евтина претопляна бюджетна манджа, която само немски бранд може да пробута за "премиум" и то само на техничеки неграмотни фенчета. Батерия в пода имаше още в Тойота РАВ4ЕВ от далечната 96-та, така че и това едва ли е кой знае каква иновация. Имаше видео в ютюб на i3 срещу Suzuki Swift на писта и резултата беше аболютен погром за немския "премиум".
  • #7
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Амиии ( преди 2 години )
    Silent killer и грозната сапунерка бмв и3 не се връзват. И3 е по скоро двуврата химическа тоалетна отколкото смислен четириврат автомобил. Едно такова бмвенце го бяха блъснали отзад, не се беше сгънало особено но интериора и седалките се разпаднали
  • #6
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    В България сме още много далече от световните тенденции....
  • #5
    8 rate up comment 2 rate down comment
    за i3 ( преди 2 години )
    е да ама i3 е цялото от карбон и композит, ИМА ШАСИ от алуминий, в което е плоската батерия (сиреч в пода, ниско долу) и за което е захванато double wishbone окачване. Не класи-измерения разлика със всичко на пътя сега! Отгоре на това М3 няма шанс срещу него между 2 светофара. Карал съм хем по-тежкия Rex вариант с генератора и с 3-ма души вътре. Мания! Стъклен покрив, много светло вътре с много място за шофьора отвсякъде. Треа да се качиш, за да усетиш тоя silent killer.Другото са вятър приказки
  • #4
    15 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Много готина количка. Жалко че, не ми е по джоба.
  • #3
    8 rate up comment 11 rate down comment
    RRE435i ( преди 2 години )
    Az 6te si 4akam Teslata model 3
  • #2
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Абе аутомедия, кога ще напишете кой е победителя от съзтезанието двигател на годината. Той вече е обявен.
  • #1
    20 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    BMW i3, е най-жалкия ел. авт. ! Бих се срамувал да ме видят в него. Дизайнерите, и инженерите са били на някакви кофти наркотици. Толкова са жалки от BMW, чак ги съжалявам.