Само преди няколко дни Renault представи уникалния Art Car проект Kwid, а сега французите ни подсещат за един стар приятел с артистична окраска на купето. Сава въпрос за уникалното Twingo “Balarinji” от 1994 г., шофирано от френския журналист Фан Дюлон по време на епичното му пътешествие в Австралия в средата на 90-те. Тогава французинът успява да измине 25 000 км, от които 8000 км черни пътища и тежък офроуд. Всъщност, това е първият автомобил с един задвижващ мост, който достига полуостров Кейп Йорк – най-северният нос на Австралия.
След края на експедицията си, Жан Дюлон се свързал с двама известни австралийски художници с молбата да обезсмъртят колата, като я изрисуват с аборигенски мотиви. Двамата художници били Джон Мориарти, основател на производителя на дизайнерски дрехи Balarinji и Франк Лий, популярен художник, специализирал в рисуването с аерограф.
Дюлон увековечил колата, издействайки появата и във филм, излъчен по местна австралийска телевизия, докато Renault използвало машината за рекламни цели. Мотото на кампанията било „Twingo е като бумеранг. Независимо колко далече го изпращате, то продължава да се връща обратно.“
Дюлон увековечил колата, издействайки появата и във филм, излъчен по местна австралийска телевизия, докато Renault използвало машината за рекламни цели. Мотото на кампанията било „Twingo е като бумеранг. Независимо колко далече го изпращате, то продължава да се връща обратно.“
Очарователният градски автомобил не е бил пенсиониран след епичното си австралийско пътешествие, тъй като Жан продължил да го кара, дори след като се прибрал във Франция. Той успял да навърти общо 250 000 км с колата, която най-накрая намерила новия си дом в Канбера и местния Национален австралийски музей. От Renault казват, че в момента колата се счита за „национално богатство“.
Първото Twingo дебютира на автосалона в Париж през септември 1992 г. През следващата година от Renault пускат колата на пазара, където французите имали спешна нужда от заместник на Renault 4. Оригиналното Twingo имало дълъг и щастлив живот.
Продажбите продължили до юни 2007 г., когато най-накрая моделът бил сменен с второ поколение. Първите две генерации на Twingo били стандартни и имали предно разположен мотор, докато актуалното Twingo, което излезе на пазара през 2014 г., има задно разположен двигател, който задвижва задните гуми.
Снимки: Renault
Продажбите продължили до юни 2007 г., когато най-накрая моделът бил сменен с второ поколение. Първите две генерации на Twingo били стандартни и имали предно разположен мотор, докато актуалното Twingo, което излезе на пазара през 2014 г., има задно разположен двигател, който задвижва задните гуми.
Снимки: Renault