Световният шампион Себастиен Ожие ще се състезава с Ford Fiesta WRC през следващия сезон, а новината беше официално съобщена от новия тим на французина – M-Sport.
Британската компания, ръководена от Малкълм Уилсън е най-малкият тим в световния рали шампионат, тъй като представлява Ford, но без да получава подкрепа от автомобилния гигант и ФИА специално присъди на M-Sport статут на „производител”, за да може тимът да има заводски отбор.
Ожие, Яри-Мати Латвала и Андреас Микелсен излязоха на пазара, след като Volkswagen обяви, че се оттегля от световния рали шампионат едни кръг преди края на сезон 2016. Малкълм Уилсън реагира най-бързо и два дни по-късно обяви, че иска да предложи договор на Ожие, както и тест с новия Fiesta WRC 2017.
Себ, който взе четири поредни световни титли с VW изненада шефовете на всички отбори в световния шампионат с претенциите си да тества всички нови коли за следващия сезон, след което да реши къде иска да кара. M-Sport и Toyota се съгласиха, а Hyundai и Citroen – не. Ожие изпробва новия Yaris WRC, а след това и Fiesta WRC 2017 на отсечка от рали „Великобритания” в Уелс, като според източници от тима е карал около 40 километра.
Заедно с Ожие в M-Sport преминава и изгряващата рали звезда от Естония Ойт Танак, който тази година се състезава за частния отбор на DMACK с автомобил от компанията на Малкълм Уилсън. Почти сигурно е, че Томи Макинен ще вземе Латвала в Toyota, като всъщност договорът на финландеца е факт, но все още не е обявен официално.
Все още обаче не се знае дали усилията на Red Bull и звездата от Катар Насер Ал-Атия ще дадат резултат и догодина ще гледаме частен тим на компанията за енергийни напитки, за който ще карат Насер, Мадс Остберг и Андреас Микелсен, които обаче ще използват колите на Volkswagen от сезон 2016.
Снимка: M-Sport