Компанията Porsche си е поставила за цел да продава по 20 000 бройки годишно от електромобила си Mission E. Това съобщава изданието Automobilwoche, което се позова на шефа на марката Оливер Блюме. За сравнение, Tesla продаде 50 000 единици от Model S през 2015 г., а през 2016 г. този резултат ще се увеличи.
Концептуалният Porsche Mission E дебютира през есента на 2015 г. на автосалона във Франкфурт. Четириместният автомобил се задвижва от две електромотора, предлагащи повече от 600 к.с. Машината е оборудвана със система за задвижване на четирите колела и пълноуправляемо шаси.
Коплектът литиево-йонни батерии позволява ва Mission E да измине около 500 км само с едно зареждане. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 3,5 секунди, а достигането на скорост от 200 км/ч от място – 12 секунди.
В разработката на електромобила Porsche е вложил над 700 млн. евро. Предстои създаването нацяла мрежа от зарядни станции, които ще могат да бъдат използвани и от модели на други марки. Благодарение на новите технологии, които ще използват германците, зареждането на електромобилите на компанията ще отнема 15 минути.
Предвижда се производството на Mission E да стартира през 2020 г. След него ще се появят електрически кросовър, като и спортна кола на ток.
Снимка: Porsche


6