Главният инженер на Volvo Петер Мартенс напусна шведския производител, за да влезе в управата на Audi AG. Там той ще заеме същата длъжност, като ще отговаря за техническото развитие на германската марка. Мертенс заменя подалия оставка през септември Щефан Книрш.
Мартенс има огромен опит в автомобилната индустрия. През 90-те години на миналия век той работи за Mercedes-Benz, където ръководи проекта A-Class. След като напуска Daimler AG инженерът преминава в Jaguar Land Rover, където влиза в съвета на директорите и отговаря за качеството на продукцията.
През периода 2005-2010 г. Мартенс заема поста глобален изпълнителен директор на General Motors, а година по-късно преминава във Volvo. Именно негова е идеята за създаването на гамата двигатели Drive-E, които в момента масово се използват от шведския производител.
„Убедени сме, че качествата на Петер Мартинс са точно това, от което се нуждае нашият технически отдел, за да може Audi да върви напред”, коментира изпълнителният директор на производителя от Инголщад – Руперт Щадлер.
Предшественикът на Мартенс – Щефан Книрш, е един от хората, които за разследвани заради избухналия през миналата година скандал с манипулираните дизелови двигатели на концерна Volkswagen. Според американската юридическа фирма Jones Day той е бил наясно за използването на „лъжливия” софтуер, използван от компанията, но е излъгал разследващите ограни.
Предполага се, че Audi специално е поканила бившия инженер във Volvo, защото той никога не е работил за Volkswagen Group и по никакъв начин не е замесен в „дизелгейт”.
Снимка: Volvo


3