4-кратният световен шампион Себастиен Ожие заяви, че иска да тества новите автомобили на всички тимове в световния рали шампионат преди да реши къде ще продължи кариерата си. Това обаче едва ли ще се случи.
Ожие, Яри-Мати Латвала и Андреас Микелсен останаха без отбор, след като Volkswagen се изтегли от световния рали шампионат, а последният старт беше този уикенд в Австралия. Естествено, интересът към Ожие е най-голям, като засега се смята, че Малкълм Уилсън и M-Sport – неговата компания, която представлява неофициално Ford имат предимство битката за французина.
Тази седмица Ожие ще тества новия Fiesta WRC 2017, но Уилсън беше изпреварен от шефа на Toyota Томи Макинен, който вече предостави на Себ новия си автомобил за изпитания. Ожие покара Yaris WRC 2017 в Испания, като преди обед изпитанията бяха на асфалт, а следобед – на макадам.
След края им Ожие не е бил особено доволен, обяснил е на Макинен, че има още много работа по окачването на колата и е казал, че Yaris WRC 2017 има страхотен потенциал. Според източници във Финландия Макинен е готов да предложи и 10 милиона евро за Ожие, за да подпише той с неговия тим.
При Citroen и Hyundai обаче разговорите с Ожие не вървят толкова добре. От Citroen заявиха, че ще дадат на Себ да тества новия С3 WRC само ако той подпише предварително с тима, а освен това в договора трябва да е фиксирано и откъде ще дойдат парите за колата, която ще кара французина през следващия сезон.
Шефът на Hyundai Мишел Нандан пък обясни, че шансовете на тима да вземат Ожие са толкова малки, че няма смисъл той да тества новия i20 WRC 2017, а и това е щяло да е обида за тримата пилоти на тима.
Отборите, които ще участват в световния рали шампионат през 2017, когато влизат в сила новите технически правила, трябва да заявят пилотите си до средата на декември, а новият сезон стартира през януари с рали „Монте Карло”.