IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen Motorsport минава на ток

Компанията се интересува от раликрос за електромобили

Volkswagen Motorsport минава на ток

Volkswagen поднесе голяма изненада с решението си да се изтегли от световния рали шампионат в края на сезон 2016, а малко преди това Audi обяви, че напуска световния шампионат за издръжливост и „24 часа на Льо Ман”. Двете изключително успешни състезателни програми бяха закрити заради огромните разходи на VW Group по потушаването на последствията от глобалния скандал „Дизелгейт”. 

Бъдещето на Volkswagen Motorsport е на ток

Но според маркетинг шефа на компанията Юрген Щакман, във Volkswagen ще следят внимателно какво се случва на голямата моторспорт сцена и компанията може да се върне, но това най-вероятно ще стане в голям шампионат с електромобили. Бордът на директорите на VW Group реши, че ще запази всичките 220 работни места във VW Motorsport, като служителите ще работят по нови проекти. Част от тях се прехвърлят в Audi Sport, като компанията навлиза активно във Формула Е, друга част ще работят по пистовия Golf за световния шампионат TCR, а трети екип ще създаде R5 версия на Polo за ралитата. 

 

Засега разходите във Формула Е не са големи, особено за компания от ранга на Volkswagen, а проектите Golf TCR и Polo R5 са насочени към частни клиенти, така че след първоначалната инвестиция, която няма да е много голяма, всяка една кола ще носи печалба на компанията. 

 

В същото време Volkswagen се насочва към електромобилите, като голямата промяна трябва да започне през 2020 година, до 2025 компанията иска да продава по 1 милион електромобила на година, а до 2030 да е световен лидер на този пазар. 

 

И това обяснява последното изказване на Щакман на автомобилното изложение в Лос Анжелис. 

 

„Тимът ни в световния рали шампионат надхвърли всички очаквания – четири поредни титли при пилотите и конструкторите – обясни Щакман. – Сега в ралитата ще работим основно с частни клиенти. „Ще видим как ще се развие следващият сезон, но мисля, че има някои интересни неща в състезанията с електромобили. На тази сцена нещата тепърва ще се развиват, така че е рано да казваме нещо конкретно.” 

 

В момента освен Формула Е, на практика няма други големи шампионати за електрически автомобили. Но през 2018 трябва да дебютира специална категория за електромобили в глобалния раликрос шампионат (GRC), който обаче е по-популярен в Щатите, отколкото в Европа. 

 

Американското подразделение на VW ще продължи да участва в GRC и в следващите два сезона. Там компанията участва с прототип на VW Beetle, с който бившият пилот от Формула 1 Скот Спийд спечели титлата в последните две години. По-рано тази година организаторите на GRC представиха идеята за раликрос състезания за електромобили и VW беше една от компаниите, които изразиха сериозен интерес към подобни надпревари.

0 от 500
  • #3
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Георги ( преди 7 години )
    Значи следващият e-tron ще бъде на базата на Q7, ще изминава 1000км offroad с едно зареждане, ще забива в земята всяко Pajero, Patro, Defender, Wrnagler и т.н. ще се зарежда за има няма 15 минути, или в краен случай от телефон за 30минути, но след 2/3 години по автоизложения ще изчезне безследно!
  • #2
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Дошо, компанията има план да е номер едно при електричките до 2030 година! Те са доказали че могат. Най-малкото софтуер могат да правят, ето, с единия крак са номер едно ;)
  • #1
    13 rate up comment 12 rate down comment
    Дошо ( преди 7 години )
    Оф сега ще ни надуват главите по цял ден всеки ден какви електромобили ще направят 3000-та година.