47-ото издание на рали „Стари столици” маркира края на един неособено силен рали сезон у нас, дори според българските стандарти. Ентусиазмът от появата на 20 български екипажа в рали „Сибиу” и завръщането на рали „България” на брега на Черно море изчезна, заменен от обичайните разправии, скандали и сръдни.
Йордан Атанасов и Ангел Башкехайов завършиха сезона с победа в Шумен, но в отсъствието на новите шампиони Пламен Стайков и Давид Кварацхелия, които си гарантираха титлата още в Сърбия.
Но сезон 2016 показа, че ако искаме ралитата у нас не просто да оцелеят, но и да започнат отново да привличат повече публика, както и да започнат да създават ново поколение пилоти, то трябва да има промяна. Сериозна промяна, която да стигне до самите основи на този спорт. И която трябва да се случи максимално бързо.
Октомври мина и замина, но обещаната в началото на годината концепция за развитието на автомобилния спорт у нас все още е химера. Може би ще се появи някой ден, може би – не. Не се знае. Идеи за това как да се развиват ралитата липсват. А вече е късно да се обсъждат такива за сезон 2017. Защото просто няма време.
Затова ние предлагаме една идея и ще следим, за да видим дали федерацията ще има смелост да я наложили или дори да я подложи на обсъждане. Да се откажем от колите от група N със задвижване 4x4 в нашия шампионат. Те са вече остарели, освен това не са за сериозни резултати, особено в европейския шампионат.
Да заложим на автомобили и пилоти, които ще имат бъдеще в съвременния автомобилен спорт на запад от Калотина. Нека от 2018 година по правилата за европейския рали трофей да участват само коли с един двигателен мост от групите от R1 до R3, всички други са отидат в група Е, защото и без това съответствието им с хомологациите им е доста съмнително.
Да пробваме, може пък да има по-добър резултат от това, което гледаме в момента.

