Американският гигант General Motors реши да стъпи на пазара на пикапи в Китай и догодина ще лансира там популярните си модели Silverado и Colorado. Това обаче по-скоро ще е интересен пазарен експеримент, отколкото кампания, която да донесе сериозни печалби, написа USA Today.
Моделите, които ще се продават в Китай, се сглобяват в САЩ, след което ще се продават само в отделни провинции, по-точно 4 провинции. Причината за това ограничение е решението на китайските власти да забранят влизането на пикапи в повечето големи градове, за да намалят задръстванията и замърсяването на въздуха.
От известно време насам комунистическата върхушка в Китай започна да обръща внимание на сериозните проблеми с мръсния въздух, вследствие на което държавата започна да налага електромобили и хибриди, както и да ограничава по-сериозните замърсители на четири колела. В момента продажбата на пикапи в Китай е разрешена само в провинциите Хенан, Хебей, Лиаонин и Юнан. Забраната за тези 4 провинции беше вдигната през март, като целта е местните производители на такива модели да си поемат въздух, тъй като пазарът им буквално се срина.
Освен двата модела на Chevrolet – Silverado и Colorado, Ford също ще разполага със свой пикап на местния пазар – догодина дебют ще направи F-150 SuperCrew. А заедно с него в Китай компанията ще лансира и впечатляващите Focus RS и GT. И трите модела ще бъдат облагани с мито в размер на 25% от цената им, което означава, че пробивът на пазара няма да е лесен, но и тук става въпрос за интересен експеримент.
Nissan е единственият глобален автомобилен производител, който сглобява пикапи в Китай. На пръв поглед това е странно, като се има предвид, че почти всички компании участват в смесени фирми с местни партньори, които произвеждат милиони автомобили на година. През миналата седмица Mercedes отбеляза производството на своя едномилионен автомобил в Китай, където се сглобяват версиите с дълга база на C- и E-класата, както и GLA и GLC.
Затягането на ограниченията за автомобилите, които замърсяват въздуха вървят паралелно с улеснения за електромобилите, като местното министерство на индустрията и информационните технологии представи план, според който до 2030 година 40% от продажбите на нови автомобили в Китай трябва да се падат на електромобилите.