Дизайнерското студио Aria Group представи концептуалния спортен автомобил Fast Eddy (Бързия Еди) на автосалона в Лос Анджелис. Машината бе определена от създатели си като "Corvette със средноразположен двигател". Компанията обещава да пусне в производство малка серия от спортния модел, стига той да бъде одобрен от публиката и да предизвика съответния интерес.
Прототипът е получил името си в чест на Ед Тейлър, известен като "Бързия Еди". Това е един легендарните дизайнери на концерна General Motors, който създава знаменити модели като Corvette C4. Освен това, Тейлър е баща на един от основателите на Aria Group, която е създадена преди 21 години. Фирмата и в момента си сътрудничи с GM, като освен това участва в проекти на компанията Singer, станала известна с доработката на класически модели на Porsche.
Концептът Fast Eddy няма интериор и двигател, а външният му вид е оформен в стила на Corvette от различни години. Задната част, например, определено напомня на второто поколение на легендарния модел. В основата на спорната кола е карбонов монокок, който заедно с каросерията трябва да бъде направен от карбон. За купето е предвиден 6,2-литров V8 двигател с 650 к.с., работещ в комбинация с 6-степенна роботизирана скоростна кутия с 2 съединителя.
Според авторите на проекта подобен автомобил ще може да ускорява от 0 до 96 км/ч (60 мили) за 2,6 секунди, а до 160 км/ч - 5,6 секунди. Дистанцията от 1/4 миля (402 метра), на която се провеждат състезанията с драгстери, двувратката изминава за 101 секунди, като може да развие максимална скорост от 338 км/ч. Очакваната от Aria Group ориентировъчна цена е между 200 000 и 1 млн. долара в зависимост от конкретните спецификации на автомобила.
Интересното е, че в момента, с разработката на версия със средно разположен двигател на Corvette, се занимават и в Chevrolet. Засега няма официално потвърждение, но тестов прототип на подобен автомобил вече бе забелязан няколко пъти. Твърди се, че той ще получи V8 мотор с 500 к.с., като ще се появи през 2018 г.
Припомняме, че на същото изложение Porsche представи новата версия на състезателната си кола 911 RSR, която за пръв път има двигател пред задния мост.
Снимки: Aria Group


1