IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Porsche премести двигателя на състезателното 911 RSR

Eрес или здрав разум стои в основата на новия проект на германците?

Porsche премести двигателя на състезателното 911 RSR
Когато става въпрос за състезателни автомобили, Porsche изобщо не се шегуват. Липсата на чувство за хумор на хората от Щутгарт си личи и от последния им проект, новият Porsche 911 RSR. След десетилетия упорство, германците най-накрая решиха, че е време да победят конкурентите си в собствената им игра, променяйки разположението на двигателя. Точно така, това Porsche 911 е необикновено, тъй като двигателят му не е разположен зад, а пред задния мост. Иначе казано, това  911 е необикновено, макар че изглежда точно така, както бихте очаквали от едно състезателно 911!

Porsche премести двигателя на състезателното 911 RSR
 
За да постигнат целта си, от Porsche са проектирали и построили изцяло нов олекотен 4.0-литров боксерен двигател. В базовата си спецификация моторът генерира 510 к.с., с които напълно отговаря на изискванията на ACO (организаторите на „24 часа на Льо Ман“) за състезателния клас GTE-Pro, както и на регулациите на IMSA за GT LM.
 
Промяната от задно към средно разположен двигател инженерите са предприели, за да постигнат две основни цели – по-добро разпределение на теглото, както и по-добра аеродинамика, тъй като освободеното от двигателя пространство вече е заето от по-ефективен и голям дифузьор.

Porsche премести двигателя на състезателното 911 RSR
 
Това, заедно с гигантското задно крило, ще осигури на пилотите много по-голяма стабилност в завой и в режими на спиране. Освен че са изместили двигателя напред, от Porsche са предвидили и магнезиева „камбана“ на 6-степенната секвенциална скоростна кутия, за да подобрят допълнително дистрибуцията на теглото между предния и задния мост.
 
С всички тези промени, новият 911 RSR би трябвало да е значително по-конкурентен на пистата, както и доста по-щадящ задните си гуми, което от своя страна означава по- малко загубено време в бокса. Стандартните 911-ки със задно разположен двигател са чудесни в ускорението от място, защото двигателят и скоростната кутия тежат директно върху задвижващия заден мост. Когато обаче става въпрос за завиване, те страдат от т.нар. “ефект на махалото”, което означава, че по-тежката задница се заклаща и увлича шасито в трудно контролируемо презавиване. Освен това, състезателните версии са известни с това, че изобщо не са пестеливи по отношение на задните си гуми, когато е сухо.

Porsche премести двигателя на състезателното 911 RSR
 
Точно заради това, от Porsche са решили да загърбят статуквото и да атакуват новия състезателен сезон с автомобил, който е по-конкурентен на колите на Ferrari и техния туин-турбо V8 двигател, както и на победителя от Льо Ман 2016 – Ford GT, оборудван с туин-турбо V6 двигател.
 
“Това е най-голямата еволюция в историята на нашия върхов GT модел, като едновременно с нея успяхме да запазим типичния за 911 дизайн,” коментира д-р Франк-Стефен Валисер – шеф на моторспорт отдела на Porsche. “За 911 RSR бяхме целенасочено фокусирани в разработването на модерен и същевременно олекотен атмосферен двигател, което даде ценни насоки на нашите инженери и дизайнери в разработването на конкретния автомобил за него.
 
Встрани от това, правилата в класовете LM-GTE и GT Le Mans стимулират пълното равенство между различните автомобили, тъй като въртящият момент и мощността на турбо колите и тези с атмосферен двигател, са изравнени.”
 
Porsche премести двигателя на състезателното 911 RSR
 
Новият състезателен автомобил е преминал през 34 000 километра тежки тестове в Северна Америка и Европа, с което германците искат да са сигурни, че новият 911 RSR е готов за състезателната кампания догодина. С преместването на двигателя по-напред, инженерите са били изправени пред предизвикателството да поработят по оптимизиране на охлаждането.
 
Задният прозорец, който е разположен точно над мотора, е бил преработен изцяло, за да доставя свеж въздух и едновременно с това да отвежда горещия въздух от двигателния отсек. В предната част е запазен познатият ни голям радиатор и централно разположените отвори за охлаждането му в предния капак.
 
Колкото до кокпита, новият 911 RSR има чисто нов ролкейдж и нова състезателна седалка. Досега седалката на 911 RSR беше регулируема, но вече тя е застопорена за шасито. Пилотите все пак ще се чувстват удобно, благодарение на по-модерно решение – педалите са електронно регулируеми и могат да се настройват спрямо ръста и предпочитанията на съответния пилот.

Porsche премести двигателя на състезателното 911 RSR
 
От всички аспекти, които заслужават поклон, екипът на д-р Стефен-Валисер трябва да бъде почетен за експертната си работа по маскирането на радикалните промени, които по никакъв начин не са нарушили така обичания от феновете традиционен външен вид на 911. С изключение на необичайно агресивния дифузьор и дългите индивидуални изпускателни тръби, промяната в разположението на двигателя лесно може да бъде пропуснато, ако сравняваме външно тазгодишното 911 RSR със спецификацията за следващия сезон.
 
Вместо да разрежат автомобила и да разрушат естествените му дизайнерски линии, в името на динамичните характеристики, инженерите на Porsche са се постарали да запазят външния вид непроменен, за да няма недоволни фенове на пистата.
 
Дано всички тези усилия се отблагодарят на екипа на Porsche с много стопени секунди за обиколка.
 
Снимки: Porsche Motorsport

 

Тагове: Porsche 911
0 от 500
  • #4
    3 rate up comment 0 rate down comment
    vel_co ( преди 9 години )
    Най-после! От двайсетина години чакам да узреят за идеята да преместят мотора малко по-напред. Разгеле, след години наблюдение как Кайман е понякога по-добър от 911, най-после се решиха. И никакво разваляне на скъпата им странична линия няма - леко изнесеният назад заден мост само може да я подобри.
  • #3
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Дашко ( преди 9 години )
    Еййй, язе съм *** на объл камик...не бЕх чел, че тоа хамстер 911, с отзадния двигатил, имал най-мого победи и титли от състезанея, у свето за всички времена..тц тц тц тц. ***, ***, нема такава кола, нема нищо по-убаво от пластмасов бебешки леген от жълтопотамия...маслояд, ръждив ковчег...абе мега дзвер! На дваасе годИн, пушим яко и наказвам дъртите голф 2 и 3. Лелел какви дръгеле!!!
  • #2
    17 rate up comment 24 rate down comment
    Дошо ( преди 9 години )
    18.11.2016 - Повратен момент в историята.Света бе уведомен за ново откритие на немските учени, а именно откриването на топлата вода.По непотвърдени данни екипът направил тази съдбоносна за човечеството крачка работи по нов проект - Създаване на уред, който пече филии от двете страни и дори забележете, две филии едновременно.
  • #1
    27 rate up comment 7 rate down comment
    trex ( преди 9 години )
    Страхотна статия. Успех на новия играч на пистата.