В момента хечбекът Hyundai Ioniq се предлага в три модификации – стандартен хибрид, такъв с възможност за зареждане от електропреносната мрежа, както и като електромобил. Последният е оборудван с акумулатори с емкост 28 кВт/ч, което му позволява пробег с едно зареждане от 177 км (по американската методика EPA).

Постижението на електромобила е напълно достойно с оглед на факта, че лидерът в този сегмент Nissan Leaf след обновяването си получи батерии с емкост 30 кВт/ч, което му гарантира пробег от 172 км. Далеч назад са други конкуренти като Volkswagen e-Golf и Ford Focis Elecrtic, изминаващи съответно 134 и 122 км.
На пазара обаче излизат близнаците Chevrolet Bolt и Opel Ampera-e, които заявяват пробег от 380 км и това ще им донесе огромно предимство. Затова в Hyundai усилено работят по нова версия на своя Ioniq, която ще получи нови батерии. Тя трябва да бъде готова през 2017 г., като ще предлага пробег в рамките на 320-340 км.

Новата модификация съответно ще бъде и по-скъпа, което може да повлияе негативно върху продажбите на корейския електромобил. Затова в Hyundai смятат да продължат да предлагат и сегашния вариант, който съответно ще бъде и по-достъпен като цена.
Снимки: Hyundai


2