IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Камионът на Bosch оставя шофьорите без работа

Подобно превозно средство може да излезе на пазара през 2026 г.

Камионът на Bosch оставя шофьорите без работа

Един от най-забележителните експонати на провеждащото се в Хановер международно изложение на търговски транспортни средства е 40-тонен камион, производство на германската компания Bosch. Машината бе определена като „смарт устройство на колела”, като няма нужда от шофьор.
Камионът на Bosch остава шофьорите без работа
Според представител на компанията появата на подобно превозно средство е напълно реална. Прототипът VisionX трябва да излезе на пътя през 2026 г., като освен че ще бъде напълно автономeн, той ще може да се включва към глобалната мрежа. Оттам камионът ще получава информация за пътните и метеорологичните условия.
Камионът на Bosch остава шофьорите без работа
Машината ще може също така да си „запазва” време за разтоварване на товара си, както и да си намира място за паркиране. Също така VisionX ще бъде в непрекъсната връзки с подобни товарни автомобили, като ще може да се придвижва и в колона с тях. А това е особено полезно за пестене на гориво, тъй като движещият се отпред автомобил намалява въздушното съпротивление и създава „коридор” за превозните средства зад него.
Камионът на Bosch остава шофьорите без работа
От Bosch твърдят, че намаляването на горивото с допълнителни 2% ще бъде постигнато благодарение на замяната на стандартните външни огледала. Те ще прожектират случващото се зад камиона на монитор, разположен на предното стъкло.
Камионът на Bosch остава шофьорите без работа
Германската компания обмисля няколко варианта за задвижване на VisionX. За среднотонажните камиони се предвижда двигател, работещ на метан, тъй като икономически той е най-изгоден. Хибридният агрегат е по-подходящ за големите  машини, при които разходът на гориво може да бъде подобрен с около 6%. Това ще стане с помощта на дизелов двигател, който подпомага на електромотора, енергията за който се съхранява в акумулаторен блок. Той ще може да се пълни при спускане по инерция или спиране.

Снимки: Bosch
 

Тагове: Bosch
0 от 500
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 9 години )
    "Интересно като спука гума как ще си я смени сам... "Що, сега как е? Звъни шофьора и идват да я сменят. По селско не знам как е, може и той да си я сменява. Същото ще е без шофьор, системата ще викне да дойде поддръжката и я смени
  • #9
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    У вашето ТКЗС на пич ли си говорите? Какво е това пич? От п*чка ли идва? Ама то май е същото, като ве, което се ползва на много места вместо бе. Ама то е така, като не си излизал от ваше село. Говорите си на селския диалект и не знаете, че има и други. А за шофьорите знам, защото съм е работил тази работа, а ти както се вижда нищо май не знаеш освен да философстваш и да се правиш на такъв, какъвто не си.
  • #8
    2 rate up comment 1 rate down comment
    до долния ( преди 9 години )
    пич кво е "ве"? това е май от ТКЗС-то?! *** ти много знаеш за шофьорите, май...а?
  • #7
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    sonofsyn,това да не са шофьори в ТКЗС-то ве ***! Ти знаеш ли какво е шофьор на камион? А знаеш ли какво е товарач? НИКОЙ шофьор на камион не товари и не разтоварва. Задълженията са му да КАРА, а не да се занимава с друга дейност! Така е в нормалните държави. В ненормалните може и да го карат и основен ремонт на камиона да прави, освен товаренето и разтоварването.
  • #6
    0 rate up comment 5 rate down comment
    sonofsyn ( преди 9 години )
    много ми е интересно кой ще го натоварив 99% от случаите, си го товари водача на камиона
  • #5
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Щом немска компания ще го прави и то особено Бош, то значи, че шофьорите могат да спят спокойно! Няма да има такъв камион и то особено, както са го обявили след цели 10 год. Надпреварват се само каква глупост да измислят, за да ги пишат в новините и да си правят реклама. Всичко при тях е лъжа и измама. Ще, ще, ще... е най-често използваното нещо при немците. Все обещават, все на хартия ги докарват нещата, но стане ли въпрос да го направят в действителност се 0сират тотално. Пълни нещастници!
  • #4
    4 rate up comment 3 rate down comment
    митничар ( преди 9 години )
    точно тоя бая ще има да почака... ако намерим контрабанда на кой ще носи отговорност? или ако стане ПТП -кой е виновен? В Теслите пострадаха хора, - кой ще плаща? проблемите са повече юридически отколкото технически
  • #3
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Няма да си загубят работата просто ще има по-малко хора висящи по границите живеещи в палатки докато чакат камионът да мине граница.
  • #2
    9 rate up comment 10 rate down comment
    RRE435i ( преди 9 години )
    Az se nadiavam parvo bak6i6ite da zagubiat rabotata si i bez tova 99% ot tiah sa toyotodjii
  • #1
    20 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Оправи си заглавието! Не се пише "остава", а "оставЯ". Свикнахме на неграмотно писаните/преписани статии, но поне заглавията досега бяха горе-долу грамотно написани. Нивото ви комедианти много падна...