
Най-бързата сухоземна машина, способна да развие 1609 км/час - Bloodhound SSC, ще бъде в София в края на месеца.
Пристигането на Bloodhound на 30 септември в столицата ще бъде по повод на конференцията, която SEC Lubes и Castrol организират за своите партньори и клиенти, като кулминацията на събитието ще е именно представянето на репликата на Bloodhound SSC.
Гостите на събитието ще са Тони Параман - член на екипа на автомобила, Мариан Драган - мениджър по продажби на компанията за Балканите, и Томаш Стражишар - управител на SEC Lubes.
Очакваният "автомобил рекордьор", чийто реактивен, ракетен и помощен трети 8-цилиндров двигатели генерират общо 135 000 к.с., ще бъде претендент за постигането на нов скоростен рекорд по суша. За целта, Bloodhound SSC ще бъде транспортиран до Хаксеен Пан, Южна Африка, следващата година.
В пилотската кабина на реактивния автомобил ще бъде не друг, а Анди Грийн, който преди 2 десетилетия стана първия човек, преминал звуковата бариера по суша. Този път обаче Грийн ще се опита да надмине бариерата от 1234 км/ч, като целта е 1609 км/ч. Както и при предишния рекорд от 1997 г., екипът сега ще бъде същият.
Но защо екипът ще се опита да подобри собствения си рекорд? Отговорът на този въпрос поднася Анди Грийн: "Световният рекорд е най-опростената, най-чиста, най-ранна форма на моторните спортове. Това е просто да бъдеш по-бърз от всеки друг в света". Той и директорът на проекта, Ричард Нобъл, знаят, че това е възможно, само когато екипът работи в пълен синхрон, което позволява преминаването на сегашните граници на технологиите.
Друга важна цел, за която Грийн и Нобъл споделят, е вдъхновяването на младото поколение, което ще решава проблемите в бъдеще. Именно такъв проект е Bloodhound STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics). Досега около 6000 училища във Великобритания и Южна Африка са се регистрирали за участие в проекта с учебни материали или с образовани посланици, като главната цел на последните е да покажат, че науката е нещо забавно и незабравимо.
За да подобри рекорда, екипът на Bloodhound ще направи две преминавания в различни посоки на разстояние от 1,6 километра на трасето. Целият опит пък ще бъде в рамките на 1 час.


0