IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Peugeot Citroën се изправя сам срещу Uber и компания

За разлика от конкурентите си концернът ще навлезе самостоятелно в бизнеса със споделяне на пътувания

Peugeot Citroën се изправя сам срещу Uber и компания

Peugeot Citroën се изправя сам срещу Uber и компания
Снимка: Ройтерс

Френският автомобилен концерн PSA с марките Peugeot и Citroën ще навлезе самостоятелно в бизнеса с приложения за споделяне на пътувания, вместо подобно на конкурентите си да се съюзява в партньорства с някой стартъп. При партньорството има опасност от загуба на директната линия до клиента, заяви директорът на PSA Карлос Таварес пред Financial Times.

Една собствена услуга би могла да стартира в рамките на три години и да работи под различно от Peugeot или Citroën име. „Не трябва да е чиста автомобилна марка", заяви Таварес.

Идеята е да се създаде „жив мобилен партньор“, поясни мениджърът. Концернът възнамерява да въведе услугата си първоначално в САЩ.

През последните месеци автомобилните компании все по-засилено ориентират своята дейност към услуги, свързани с мобилност, вместо към традиционните продажби на автомобили. Става дума отчасти за това, че най-вече по-младото поколение ползва кола само при нужда, когато е необходимо, вместо да иска да притежава автомобил на всяка цена.

Освен това се очаква, че с напредването на технологиите за автономни коли все по-голяма част от продажбите ще се пада на роботизирани таксита.

Още през миналите месеци редица концерни от бранша се отвориха към свързаните с мобилността стартъпи. Така например General Motors вложи в началото на годината 500 млн. долара в Lyft и заедно ще разработват и тестват роботизирани таксита.

През лятото VW влезе с 300 млн. долара в оператора на подобно приложение Gett.

Toyota участва с по-скромен дял в най-известното такова приложение Uber. Той от своя страна разработва собствени автономни коли и тества технологията с автомобили на базата на Volvo в Питсбърг.

Daimler пък придоби преди 2 години приложението MyTaxi и наскоро го разшири с придобиването на британския конкурент Hailo.

Още по темата - в Investor.bg

Тагове: uber
0 от 500
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Dosho ( преди 3 години )
    Има си дръжки.
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Специалист ( преди 3 години )
    Личи си, че си разбирач. Можеш даже да им покажеш как се правят автомобили на тея франсета...
  • #6
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 години )
    До някъде е прав ноне. Имал съм Пежаци доста и честно да ви кажа са доста зле от към надеждност. Пък електрониката им е такъв миш-маш, че си нямате на идея просто. Мога да ви пусна снимка на последното ми пежо, което чупи биела, която троши корпуса на двигателя и мотора дава тотална фира. За кола в гаранция говоря на 2 г. и 56 000 км. На предната пък имах проблеми с газта. Понякога както карам и за няколко сек. оставам без газ. В сервиза на пежо никакъв проблем не откриха и така го продадох.
  • #5
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Хахо ( преди 3 години )
    Аз пък все чисто нови ферарита о бентлита съм карал... Ми не стават Иначе iq ми е 330
  • #4
    2 rate up comment 5 rate down comment
    none ( преди 3 години )
    9 години ги карах (от нови), имам много добра представа колко са зле. Форд-а не е добро сравнение че е направен колкото да си изкара гаранцията. IQ-то ми е 143, вашето колко е?
  • #3
    8 rate up comment 2 rate down comment
    До none ( преди 3 години )
    None, кое според теб е "кола"..?? Ауди, което е всъщност Шкода накичена с коледни лампички, чиято трансмисия не може да изкара 80.000 км...? Форд , с "легендарна" надеждност..? Опел с комфорт, обезшуменост и возия като на дядо ми каруцата..? Лексус и Бенц са истински коли...но я сравни цените
  • #2
    11 rate up comment 0 rate down comment
    :) ( преди 3 години )
    Доказан производител да се бил научил да прави коли. Много ти е ниско IQ-то на теб, внимавай да не ти се изправи и последната гънка на мозъка.
  • #1
    5 rate up comment 15 rate down comment
    none ( преди 3 години )
    От Пежо първо трябва да направят коли, и после да се занимават с мобилни приложения ;))). Както казваше един познат: За парите които ми искат от Пежо ще си купя ... кола ;).