Тази марка обаче, винаги се водила за "нишов" производител, никога не е адресирала своите продукти към масова аудитория, защото всичките автомобили, произвеждани до сега винаги са имали предаване на движението към четирите колела. Сега дъщерната автомобилна компания на концерна Fuji Heavy Industry ще се опита да "хване окото" на средностатистическия купувач с модела Justy, който ще има само предно предаване.
Трябва да се има предвид, че пазарът на субкомпактни автомобили е вероятно най-конкурентният сектор в тази индустрия. Конкурентите се състезават не само по технически характеристики на автомобилите, но и по тяхната цена. По тази причина се налага да отпадне системата AWD (4х4).
Новият Justy е построен на платформата на Daihatsu Sirion, която предлага AWD като екстра. В Европа обаче, Justy ще се предлага само като автомобил с предно предаване. Тази стъпка ще бъде първата за Subaru в тази посока, но все пак става дума за сектор, доминиран от автомобили с предно предаване, така че рискът за японците едва ли е много голям.
Има и причини за тревога – докато новият Mitsubishi Evo набира сила, феновата са доста разочаровани от новата Impreza. Така че засега поне във вечния двубой Evo срещу Impreza Mitsubishi излезе с едни гърди напред. Дали отказът от 4х4 в новата миникола на Subaru няма да се възприеме като още един индикатор за отдръпване от онова, което направи марката велика в очите на нейните фенове? Много от анализаторите виждат скучното влияние на големия акционер Toyota при взимането на това решение.