BMW е компанията, която първа в Европа поставя двигател с турбо на сериен автомобил. Това е легендарното 2002 turbo, в чест на което германците създадоха нова версия на концепцията BMW 2002 Hommage. Тя дебютира на изложбата в Пебъл Бийч в Калифорния.

Снимка: BMW
BMW 2002 turbo излиза през 1973 година, като новата концепция представлява модерна интерпретация на модела. Тя има за цел да напомни и за успехите на турбодвигателите на базираната в Мюнхен автомобилна компания.
От съвременна гледна точка разработването на турбомотора на BMW е много важно за развитието на спортните лимузини на марката и за световната титла във Формула 1 през 1983 година, спечелена от Нелсън Пикет като първият пилот с турбомотор, се казва в съобщението. Оранжево-черното лаково покритие на новия 2002 Hommage пък представлява препратка към състезателните машини от 70-те години на миналия век.
Представеният сега в Пебъл Бийч модел е продължение на BMW 2002 Hommage, което бе представено през май на Concorso d’Eleganza Villa d’Este. Машината се отличава с типичните за BMW къси надвеси и предница в стил „Sharknose“, които са допълнени с редица аеродинамични детайли. Впечатление правят и джантите с размер 20 инча.
Може би най-значителната препратка към историческото BMW 2002 обаче е карбоновата лайстна, която преминава по цялата дължина на BMW 2002 Hommage и визуално го разделя на две в хоризонтална посока.
Настоящата гама модели на BMW е изцяло представена от двигатели с турбо.


0