Mercedes-Benz Unimog е добре доказан във времето тежък всъдеход, който има много широко приложение - противопожарна кола, влекач, автомобил за справяне с природни бедствия, кемпер за тежки терени и много други. Най-новата версия на камиона е подготвена за движение по релси. Премиерата й се състоя на специализираното изложение InnnoTrans в Германия.
Това съвсем не е първата ЖП-версия на Unimog. Обновеният U 423 обаче се отличава с редица подобрения, като освен това е пригоден за железопътната инфраструктура на големи пазари като Китай и Русия. Моделът разполага също така със система за засичане и гасене на пожари, което го прави подходящ за използване при строеж или ремонт на железопътните тунели, се казва в информацията.
Основното приложение на новия Unimog U 423 е поддръжка и ремонт на железопътната инфраструктура. Моделът може също така да изпълнява ролята на локомотив, който да тегли аварирали композиции. Всъдеходът разполага с хидравлична система, чрез която лесно може да бъде качен или свален от релсите.
Задвижването на модела е поверено на 5,1-литров турбодизел с 4 цилиндъра, който развива 231 к.с. и 900 Нм. Двигателят позволява теглене на товар с тегло до 1000 тона при различните версии. Максималната скорост на Unimog U 423 е 50 км/час.
Още по темата:
Mercedes празнува 105 години от появата на първото 4х4 возило
Около света с Unimog
Unimog на Шварценегер срещу 208 000 евро