IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Audi превръща окачването в мини-електростанция

Компанията разработва нова технология за амортисьори

Audi превръща окачването в мини-електростанция

Audi е патентовала нова система, която трябва да стане поредната стъпка към развитието на технологията за получаване на енергия "от нищо". Тя се казва eROT и създава електричество от възвратно-постъпателните движения на някои от елементите на окачването.
Audi превръща окачването в мини-електростанция
Инженерите от Инголщат смятат да се възползват от работата на компонентите от окачването, която представлява постоянно движение нагоре и надолу. Затова те предлагат да се поставят допълнителни компоненти, които с помощта на много компактен генератор да превръщат това движение в електричество. В Audi наричат тези компоненти "електромеханични роторни амортисьори".

"Всеки подскок от неравност създава кинетична енергия, а сегашните амортисьори я поглъщат и отделят топлина. Именно от това смятаме да се възползваме - заяви шефът на изследователския департамент на компанията от Инголщат Щефан Книрч. - Така, колкото по неравен е един път, толкова повече електричество ще се създава. По нашите изчисления неговата мощност може да надхвърли 600 вата. Събраното електричество ще се съхранява в акумулаторите и може да се използва както за захранване на електромоторите при хибридите, така и за подпомагане на електрическите системи при обикновените автомобили."

Енергията може да бъде използвана и за захранването на адаптивното окачване, което се предлага при някои модели.

Технологията на Audi бе анонсирана лично от Улрих Хакенберг преди около 2 години. В момента eROT все още се намира в стадий на разработка и от нея е готов само един прототип. Затова и във Audi не се наемат да посочат кога тя ще може да бъде внедрена в автомобилите.

Снимка: Audi

Тагове: erot
0 от 500
  • #22
    4 rate up comment 1 rate down comment
    до: Този ( преди 3 години )
    Аеродинамиката играе роля само на магистрала с над 100 км/ч. Така, че дали са аеродинамични колите или не за разхода на гориво няма особено значение. Има много примери за коли от едно време с аеродинамика на тухла, които са по-икономични от сегашни аеродинамични.
  • #21
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 години )
    Имам чувството, че тези са решили пак да въвеждат неефективни системи с които да товарят ценово глупавите си клиенти и после да им вземат допълнително пари за ремонти. И без да си инженер, веднага ще разбереш, че тази система няма как да е ефективна и да си струва. няма как да се произвежда достатъчно електроенергия от това нещо, за да е ефективно. Важното е обаче партенки да има и да се пише колко са напред с материала ВАГ, както и да се отклонява вниманието от дизелгейт. Пълни смешници са!
  • #20
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Този ( преди 3 години )
    хубавото със затягането на нормите е че производителите ще се стремят да подобряват аеродинамиката, нещо което беше забравено от 80-те години
  • #19
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 години )
    Колега може би си прав. Все пак така или иначе въздушната струя се блъска в радиатора и единствената полза е да го охлажда с цената на челно съпротивление. Просто разсъждавам по начини които може да се усвои енергията. Съвременните автомобили са много неефективни - отделя се голямо количество енергия, която се губи. Например топлината от двигателя е голяма загуба на енергия, а се губи и още енергия от челното съпротивление на радиатора за да се охлажда.
  • #18
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Този ( преди 3 години )
    Ако тази част към окачването е по евтина от фотоволтаици с мощност 100-150W може би ще е по добра оферта. Теглото на тази батерия не го смятам защото тя може да е част от хибридната установка на автомобила. Предполагам че колкото по висока мощност се улавя от еРот толкова по твърдо ще е окачването
  • #17
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Този ( преди 3 години )
    До анонимен няма смисъл в това. Ако насочат въздуха на някъде да минава плавно през колата разхода ще е един и по-висок ако сложат турбина която да се завихря. Разхода ще е по-висок от получената енергия, защото веднъж въздуха ще се блъска в перката и после пак в частите на автомобила.
  • #16
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 години )
    Не мисля че това е много удачна идея. По-добре да измислят някакъв начин да използват енергията от насрещния въздух при движение както е при вятъргенераторите. Все може да се измисли как да се насочи въздушната струя. На магистрала например става въпрос за над 100км/ч въздушна струя.
  • #15
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Този ( преди 3 години )
    По чужди сайтове казват че при тестовете средно получената енергия е 100-150Wh, при прясно асфалтирана магистрала 3Wh, а на чакълест път 613W достигнало, но с каква кола? Щяло да понижи СО2 емисиите с 3 грама на км. И кво за икономия 60-70мл гориво на 100км
  • #14
    4 rate up comment 0 rate down comment
    100 Кончета ( преди 3 години )
    След като прочетох статията разбрах че всички притежатели на тази екстра като карат колите се България ще се супер презаредени и ще спестяват не 150мл. а по 10 литра... защото тестовете в Германия са правени върху техните пътища... а не върху нашите! Браво! Сега остава тракторите, камините и каручките да ги оборудваме със същите амортисьори :)
  • #13
    3 rate up comment 3 rate down comment
    RS1600 ( преди 3 години )
    Супер идея.