IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Audi превръща окачването в генератор

Придобитата електрическа енергия може да се използва както за задвижването на колата, така и за спомагателните й системи

Audi превръща окачването в генератор

Германската компания Audi работи върху генериращо енергия окачване, пише Auto Express, цитирайки техническият директор на компанията Улрих Хакенберг.
Audi превръща окачването в генератор
По време на представянето на модела A3 e-tron германецът е заявил, че в компанията разработват новаторска система за окачване на автомобили, която генерира електрическа енергия. Генераторът е интегриран в самите амортисьори и произвежда електрически ток благодарение на движението на амортисьора и генерираната от това топлина, която може да достигне до 100 - 120 градуса, сочи информацията.

Генерираната енергия се съхранява в малка батерия на борда на колата, като може да бъде използвана както за задвижването на автомобила, така и за спомагателните му системи. Енергията може да бъде използвана и за захранването на адаптивното окачване, което се предлага при някои модели.

Според информацията подобна технология, интегрирана в хибридна система, би могла да редуцира потреблението на гориво. Към момента обаче все още няма яснота до каква степен подобно решение би било ефективно и финансово оправдано.

A3 e-tron. Снимка: Audi

Тагове: audi a3 e-tron
0 от 500
  • #16
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    готина играчка.а сега за сериозните коли.
  • #15
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Това окачване по българските пътища ще генерира мегавати електроенергия!!!! От Люлин До Младост из кварталните улички може да захранва цела мъълъ!
  • #14
    3 rate up comment 6 rate down comment
    trex ( преди 9 години )
    Японски *** и състезания за издръжливост - ХАХАХА
  • #13
    14 rate up comment 11 rate down comment
    Малко яснота ( преди 9 години )
    Тойота се провалиха на ЛьоМан заради каръщина - единия болид катастрофира и изостана с 11 обиколки, другия дефектира заради следящата система на организаторите - все обстоятелства извън контрола на Тойота. Като изключим това, откак паднаха преференциите за дизела, Тойота гази Алди и Порше наред. Не случайно водят в шампионата.
  • #12
    19 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Ама за кое окачване говорите?За онова с алуминиевите носачи ли дето се сменя на 10 000 км. и струва майка си и баща си.Аре холан не на мене тия.Пак са си направили сметката да продават по-скъпо заради глупави нововъведения и да могат после да ги оправят за сметка на гламара който си е купил смотаната им кола.Аре молем ви се знаем ви вече номерата.Балъци още има но май са понамалели.
  • #11
    7 rate up comment 1 rate down comment
    до: този под мен ( преди 9 години )
    имах предвид анонимния под мен, т.е. през 3 мнения
  • #10
    14 rate up comment 4 rate down comment
    до: този под мен ( преди 9 години )
    Разбрахме, че твоето гадже не е от женски пол.Доста над 100 градуса на кои автомобили развиват бе *** ВАГ-иналски? Я пак чети хубаво! На цивилен, т.е. нормален автомобил няма такова нещо.Пък приказките ти за ЛьоМан показват колко ти е малко сивото вещество. Ти колко хибрида си виждал да се продават от това състезание? А случайно да знаеш кой е направил хибридната система на Алуди? А да знаеш, че над 50% от продажбите на хибриди се държи от една фирма? Къде са в този пазар Алудитата?
  • #9
    20 rate up comment 5 rate down comment
    нововнос ( преди 9 години )
    Да бе, само това му трябва на тоя *** Строшваген - още един агрегат, който да дава постоянни но за сметка на това скъпи дефекти.
  • #8
    10 rate up comment 1 rate down comment
    zoom in ( преди 9 години )
    Какъв Борис, какво локално? Ако мине по Ботевградско шосе ще захрани с ток цяла болница. Иначе, като за всяко нововъведение от VW, нека първо да го видим наистина в някоя тяхна кола, пък тогава да коментираме :)
  • #7
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Завалията ( преди 9 години )
    Dr Hackenberg explained: "What people don't realise is that dampers get very hot. When working hard over a bumpy road, the dampers are perhaps 100 to 125 degrees".