За 9 години на пазара кросовърът Infiniti QX50 смени два пъти двигателите и името си, а съвсем наскоро преживя и пореден фейслифт, след който се появи версия с удължена база. На всички е ясно, че моделът трябва съвсем скоро да получи наследник. Очаква се неговата премиера да се състои на автосалона в Париж, а продажбите да стартират през 2017 г.
На външен вид новият QX50 ще се доближава до концептуалния кросовър Infiniti Sport Inspiration (на снимките), представен по-рано тази година в Пекин. Дължината на прототипа е 4600 м, широчината – 1900 мм, а разстоянието между двете оси достига 2800 мм, което е по-малко от сегашния QX50.
Клирънсът на концепта обаче е значително увеличен – 230 мм, което показва намерението на инженерите на Infiniti автомобилът да се представя добре и на тежък терен. В същото време интериорът е подчертано по-спортен, като се очаква серийният вариант да бъде с 3 места отзад, а не с две както е при Infiniti Sport Inspiration.
Голямата въпросителна е на каква платформа ще бъде изграден новият модел. Досега се твърдеше, че в основата му ще бъде шаси на Mercedes-Benz, както се случи с по-компактните Infiniti Q30 и QX30. Японците обаче отрекоха подобен вариант, така че най-вероятно ще бъде използвана собствената архитектура FM с надлъжно разположение на мотора. Тя бе използвана за седана Q50, както и за останалите „по-старши” модели на марката.
Серийната версия на кросовъра ще получи 3,0-литров бензинов V6 двигател с 2 турбини. Мощността на агрегата ще е около 400 к.с, като той ще работи в комбинация със 7-степенна автоматична скоростта кутия. Сред останалите агрегати ще намери място и 2,0-литровият турбо-мотор с 211 к.с. на Mercedes-Benz, който вече се използва за някои модели на Infiniti.
Кросовърът ще разполага с досегашната система за задвижване на четирите колела – ATTESA E-TS, която по принцип е със задвижване към задните колела, но с помощта на хидромеханична муфа може да предава до половината от въртящия момент към предната ос.
Съхраняването на концепцията за компактен, но същевременно много мощен автомобил ще настани бъдещия QX50 в сегмент, в който влизат най-скъпите версии на BMW X3, Mercedes-Benz GLC и Audi Q5. А ако серийната версия повтори изцяло концепта Sport Inspiration и се превърне в крос-купе, то сред конкурентите ще се намесят още BMW X4 и Mercedes-Benz GLC Coupe. Такива ще бъдат също Jaguar F-Pace и Porsche Macan, които обаче са далеч по-скъпи.
Снимки: Infiniti


1