Рали автомобилът от несъстоялата се група С има 5-цилиндров мотор с 1000 конски сили
Ако сте чували за Група Б на Световния рали-шампионат, то със сигурност познавате и бруталното Audi Sport Quattro. Този автомобил има дори по-екстремен наследник, но той е до голяма степен непознат за широката публика. Стечение на обстоятелствата го остави да прашасва в складовете на компанията почти три десетилетия, и едва преди четири години Audi намери начин най-после да го покаже пред феновете.
За да стигнем до въпросния автомобил, трябва първо да се върнем към оригиналното Audi Sport Quattro. То се появява в средата на 80-те години на миналия век и бързо си печели славата на безкомпромисен и много бърз рали-автомобил.
Той е представител на бруталната Група Б, при която няма почти никакви ограничения. Успехът на тези рали автомобили кара производителите, сред които и Audi, да стартират разработката на дори по-екстремни машини, които трябвало да бъдат обединени в нова група - С.
Въпросната Група С на Световния рали-шампионат трябвало да дебютира през 1987 г., но поредицата от фатални катастрофи през предходната година принудили ФИА да наложи ограничения за рали-колите. Така бил сложен краят както на Група Б, така и на само анонсираната Група С.
Тъй като не отговарял на новите по-строги изисквания, рали-автомобилът на Audi от Група С бил превърнат в музеен експонат. След престой от близо 30 години на закрито прототипът най-накрая се появи пред публика. Това стана на рали "Айфел" през 2016, на което се представят както нови, така и исторически състезателни коли.
Машината има тръбно шаси и средно разположен двигател. Той 5-цилиндров, като е способен да развие 1000 к.с. Задвижването, разбира се, е quattro.
Още по темата:
-
Този автомобил преобрази не само моторния спорт, но и компанията, която го създаде
-
Компанията най-после успя да излезе от сянката на големите си конкуренти
-
Защо хората така и не харесаха иновационния А2