fallback

Караме много стари, но пък луксозни коли

МВР разпространи статистиката за автомобилния парк в България

Общо 4 130 195 превозни средства са регистрирани в България към месец юли, става ясно от статистиката на МВР за автомобилния парк в страната. Данните, които за дълъг период от време не бяха общодостъпни, предоставят информация за възрастта на автомобилите в страната, за вида гориво, което използват, както и за най-предпочитаните марки.Автокъща в района на Горубляне, София. Снимка: Ройтерс Най-многобройни към днешна дата в България са превозните средства на възраст над 20 г. Броят им е 1 791 604. Най-малко пък са машините на възраст от 0 до 5 години - едва 155 067. Превозните средства на възраст между 15 и 20 г. са 1 153 036, тези между 11-15 г. - 677 492, а колите, които са регистрирани за първи път преди между 6 и 10 г - 352 988. Най-предпочитаното в България гориво е бензинът, става ясно от данните. Автомобилите с такъв двигател са 1 851 331. Дизеловите коли са 1 639 619, а регистрираните в КАТ бензинови автомобили с газова уредба - 63 617. Електрическите леки коли са едва 217, бензин-електрическите хибриди - 1862, а дизел-електрическите хибриди - 58. Въпреки че кара предимно стари коли, българинът предпочита луксозните марки, разкрива статистиката. Регистрираните у нас автомобили Mercedes-Benz са 296 719, а Audi и BMW съответно - 178 038 и 158 625. Най-многобройни в България обаче са колите с марка VW - 518 033, следвани от Opel с 458 023 екземпляра. Сред другите популярни у нас марки попадат Ford (279 362), Renault (265 473), Peugeot (195 270), Fiat (156 740), ВАЗ (136 247), Citroеn (108 664), Toyota (93 590). Подреждането по марки при автомобилите на възраст от 0 до 5 г. е оглавено от Dacia с 12 466 регистрирани коли. Следват Toyota (10504) и VW (10127), а с малка разлика след това в класацията се подреждат Renault (8868), Skoda (8174), Ford (8155), Peugeot (8051) и Opel (5097). Марката Great Wall, която има завод за сглобяване у нас, е регистрирала 3324 коли на възраст до 5 г. В категорията 0-5 години на луксозния сегмент лидер е Mercedes-Benz със 7806 регистрации. Второто място е за BMW (5246), а третото за Audi (4028).

Тагове:
fallback
  • #44
    Анонимен ( преди 8 години )
    Живея в среден по големина град в среден квартал по богатство сред средни хора. До преди 10-тина год. имаше къде да се паркира, а сега е заринато с трошки. В съседния беден панелен квартал е дори още по-зле. Там уж хората са бедни, а всяко семейство е с минимум 2 коли. Водят се войни за парко места и съседи се бият, че някой е спрял на мястото на другия, а това място дефакто е общинско. На коли, които не са от блока се режат гуми. Наистина българите сме бедни, но от към акъл. Много сме бедни...
  • #43
    край ( преди 8 години )
    Бедността не може да е оправдание да се пъплят по пътищата коли които не отговарят на никакви изисквания за безопасност и екология и шум. Притежаването на кола в големите градове трябва да стане непостижимо скъпо за повечето хора. Сегашния модел всеки човек с кола ще доведе до там че да си седим в кошниците и да си дишаме газовете без да се движим.
  • #42
    край ( преди 8 години )
    Общината е длъжна да свали колите от тротоарите БЕЗУСЛОВНО. Колите не са по-важни от майките с колички. Мисля че ако това стане българите имаме шанс да се запазим като нация със собствена държава.
  • #41
    Радек от Боктор ( преди 8 години )
    Явно никой не иска да проумее бедността, защото не му е опрял ножа в кокала! Всички пишите за само около 20% от българите и това го приемате за целия народ! А другите 80% не ги виждате, защото сте презадоволени и си въобразявате, че сте по-умни и това ви дава право да коментирате като давате оценки и присъди! Никой от вас не се е огледал, защото егото му не го позволява, за да осъзнае мизерията в България-София мамини златни не е България! Нито пък Пловдив, Бургас или Варна.
  • #40
    край ( преди 8 години )
    В заключение колите в София са прекалено много. Нито движението е нормално нито паркирането. Общината трябва да започне рестрикции - платено паркиране в целия град, затягане на прегледите и спиране от движение на 1/4 от колите, качване на данъка за кола и обвързване с теглото, размерите и мощността на колите.
  • #39
    до: Радек от Боктор ( преди 8 години )
    Колкото за Приусите, пак взе да те сърби, там където са те насилвали. За твое сведение батериите им се рециклират на 100%. Нищо не замърсяват ВАГи. Нищо!
  • #38
    край ( преди 8 години )
    Напълно е възможно да са купили рокля за 15хил. лева. В бедната празна главица на майката и момичето тази рокля дава шанс на малката *** да се качи в хайлайфа. За това се возят и на БМВ от 98г. Тази прослойка не можеш да я качиш на шкода, рено, нисан или фиат даже да са нови. Те са зациклили в "мъдростта" на дедите им че колите са мерцедес и останалите и никога няма да се измъкнат от нея
  • #37
    Радек от Боктор ( преди 8 години )
    Откажете се и от асфалта и той замърсява; ПВЦ дограмата също; Да спрем самолетите и корабите, те да не би да са нещо по-еко, а...; И още и още ... сега разбирате ли колко са жалки вашите коментарчета, толкова, колкото и вие самите. Хората с власт и пари хич не им пука за вашата екология и мнение и правят от всички нас КОНСУМАТОРИ БЕЗ МОЗЪК, КОИТО СПОРЯТ ПО САЙТОВЕ ЗА ГЛУПОСТИ!!! Дайте да спрем и войните, а хайде де искам да видя предложения! Кой първи ще се откаже от всичко а!
  • #36
    край ( преди 8 години )
    В България се приема за нормално да се спре на спирка на градския транспорт или да се паркира на тротоара или в градинката /Ми защото няма къде/. За това и се счита че да караш 10г. "баварка" ента употреба е много по-престижно от това да караш Шкода или Рено.
  • #35
    До край ( преди 8 години )
    Гледах ги тия роклята за 15 бона, не знам дали има още хора които вярват, че роклята е закупена за тези пари на фона на това че караха бмв от 98 за 3000лв и живеха в убита панелака в крайните квартали.
fallback
Последни