fallback

Караме много стари, но пък луксозни коли

МВР разпространи статистиката за автомобилния парк в България

Общо 4 130 195 превозни средства са регистрирани в България към месец юли, става ясно от статистиката на МВР за автомобилния парк в страната. Данните, които за дълъг период от време не бяха общодостъпни, предоставят информация за възрастта на автомобилите в страната, за вида гориво, което използват, както и за най-предпочитаните марки.Автокъща в района на Горубляне, София. Снимка: Ройтерс Най-многобройни към днешна дата в България са превозните средства на възраст над 20 г. Броят им е 1 791 604. Най-малко пък са машините на възраст от 0 до 5 години - едва 155 067. Превозните средства на възраст между 15 и 20 г. са 1 153 036, тези между 11-15 г. - 677 492, а колите, които са регистрирани за първи път преди между 6 и 10 г - 352 988. Най-предпочитаното в България гориво е бензинът, става ясно от данните. Автомобилите с такъв двигател са 1 851 331. Дизеловите коли са 1 639 619, а регистрираните в КАТ бензинови автомобили с газова уредба - 63 617. Електрическите леки коли са едва 217, бензин-електрическите хибриди - 1862, а дизел-електрическите хибриди - 58. Въпреки че кара предимно стари коли, българинът предпочита луксозните марки, разкрива статистиката. Регистрираните у нас автомобили Mercedes-Benz са 296 719, а Audi и BMW съответно - 178 038 и 158 625. Най-многобройни в България обаче са колите с марка VW - 518 033, следвани от Opel с 458 023 екземпляра. Сред другите популярни у нас марки попадат Ford (279 362), Renault (265 473), Peugeot (195 270), Fiat (156 740), ВАЗ (136 247), Citroеn (108 664), Toyota (93 590). Подреждането по марки при автомобилите на възраст от 0 до 5 г. е оглавено от Dacia с 12 466 регистрирани коли. Следват Toyota (10504) и VW (10127), а с малка разлика след това в класацията се подреждат Renault (8868), Skoda (8174), Ford (8155), Peugeot (8051) и Opel (5097). Марката Great Wall, която има завод за сглобяване у нас, е регистрирала 3324 коли на възраст до 5 г. В категорията 0-5 години на луксозния сегмент лидер е Mercedes-Benz със 7806 регистрации. Второто място е за BMW (5246), а третото за Audi (4028).

Тагове:
fallback
  • #4
    нововнос ( преди 8 години )
    Според мен не е най-големия проблем в това, че колите в БГ са стари. Проблема е в това, че не се поддържат и умишлено се доработват и им се премахват системите за отработване на газовете. *** може да даде 2000 лева за супер-джанти и гуми, за спойлер, но *** никога никога няма да даде 2К за нов катализатор или DPF. И въпреки че в БГ се карат по-малко дизели въздухът ни е в пъти по-отровен от държави в които на 80% се кара дизел. Е Европа ше минеш преглед с изкаран DPF ама друг път
  • #3
    нововнос ( преди 8 години )
    По принцип в ориенталските държави е така. В БГ хората са бедни и комплексирани, а са бедни защото голяма част работят некачествено но пък за много малко пари. От комплексите идват дъртите лимузини, от беднотията пък идват евтината подръжка на същите тези лумузини и евтините застраховки за тях. И аз да живеех в БГ и аз щях да карам някоя голяма стара лимузина, поне няма да плача ако ми я откраднат/блъснат/надраскат и т.н. Още не сме страна за скъпи коли.
  • #2
    Анонимен ( преди 8 години )
    ...регистрираните в КАТ бензинови автомобили с газова уредба - 63 617Нещо тая бройка намирисва. Явно газовите не ги регистрират в КАТ и не се водят на отчет, за да е толкова малка бройката. Моите впечатления са, че повечето бензинови коли са с АГУ. Малко хора могат да си позволят да карат на бензин, като изключим малолитражките и хибридите. Имам познат с Приус. Харчи му 4-4,5/100. За какво да слага газова! Дизелите са голяма пръчка и дърво. По-икономични, но и по-трошливи с висока поддръжка.
  • #1
    - ( преди 8 години )
    Да бе само 63 617 коли на газ, от всички коли на бензин сиг 2/3 са на газ.
fallback
Последни