fallback

Караме много стари, но пък луксозни коли

МВР разпространи статистиката за автомобилния парк в България

Общо 4 130 195 превозни средства са регистрирани в България към месец юли, става ясно от статистиката на МВР за автомобилния парк в страната. Данните, които за дълъг период от време не бяха общодостъпни, предоставят информация за възрастта на автомобилите в страната, за вида гориво, което използват, както и за най-предпочитаните марки.Автокъща в района на Горубляне, София. Снимка: Ройтерс Най-многобройни към днешна дата в България са превозните средства на възраст над 20 г. Броят им е 1 791 604. Най-малко пък са машините на възраст от 0 до 5 години - едва 155 067. Превозните средства на възраст между 15 и 20 г. са 1 153 036, тези между 11-15 г. - 677 492, а колите, които са регистрирани за първи път преди между 6 и 10 г - 352 988. Най-предпочитаното в България гориво е бензинът, става ясно от данните. Автомобилите с такъв двигател са 1 851 331. Дизеловите коли са 1 639 619, а регистрираните в КАТ бензинови автомобили с газова уредба - 63 617. Електрическите леки коли са едва 217, бензин-електрическите хибриди - 1862, а дизел-електрическите хибриди - 58. Въпреки че кара предимно стари коли, българинът предпочита луксозните марки, разкрива статистиката. Регистрираните у нас автомобили Mercedes-Benz са 296 719, а Audi и BMW съответно - 178 038 и 158 625. Най-многобройни в България обаче са колите с марка VW - 518 033, следвани от Opel с 458 023 екземпляра. Сред другите популярни у нас марки попадат Ford (279 362), Renault (265 473), Peugeot (195 270), Fiat (156 740), ВАЗ (136 247), Citroеn (108 664), Toyota (93 590). Подреждането по марки при автомобилите на възраст от 0 до 5 г. е оглавено от Dacia с 12 466 регистрирани коли. Следват Toyota (10504) и VW (10127), а с малка разлика след това в класацията се подреждат Renault (8868), Skoda (8174), Ford (8155), Peugeot (8051) и Opel (5097). Марката Great Wall, която има завод за сглобяване у нас, е регистрирала 3324 коли на възраст до 5 г. В категорията 0-5 години на луксозния сегмент лидер е Mercedes-Benz със 7806 регистрации. Второто място е за BMW (5246), а третото за Audi (4028).

Тагове:
fallback
  • #34
    Радек от Боктор ( преди 8 години )
    Хванали сте се да си доказвате кой е по-голям еколог от другия и как трябва всички да си купим Приус. Като сте толкова големи еколози що не се откажете от Товарния транспорт-дизелов и замърсява в пъти; Откажете се и от пластмасите и те замърсяват; и атомните централи;бензина да не би да е екологичен? Що не налапате някой бензинов аспух и да дишате, нали са еко; Хайде откажете се и от телефоните, те също замърсяват с части и батерии, междувпрочем батериите на Приуса да не би да са еко;
  • #33
    край ( преди 8 години )
    Синдрома на стария немски премиум автомобил и панелката е идентичен с този на панелката и роклята от Дубай за 15хил. лева. И неплатените такси към входа разбира се.
  • #32
    край ( преди 8 години )
    Идете в италия и ще видите че 60% от колите им са фиати на по 2-5години. В Румъния същото е с дачиите и рената Във Франция си карат техните рена пежа и ситроени. Колите масово са малки и бензинови. Българчето нали е баровче кара немски "премиуми" на по десет и повече години дизелаци дълги по 5м.и по два тона и отгоре. Отдавам го на чипа и никаква бедност не е виновна. Българина е простичък и за това е беден а не обратното.
  • #31
    Анонимен ( преди 8 години )
    Къде е ВАГ-фена да ви обясни, че от дизела по-хубаво нема! Къде си бе мамин сладък да обясниш защо любимата ти компания направи изявление, че щели да спират дизелите! Хайде коментирай ***! Нали са много хубави. Какво стана? Останахте една шепа кухарници, които още не вдявате, че от дизела по-лошо няма!После сме били бедни, пари немало и не стигали, а прескъпите дизели с много проблеми, още повече проблеми от лошата нафта и скъпите ремотни са ви приоритет нали. Глупави трактористи сте!
  • #30
    Анонимен ( преди 8 години )
    А защо не се карат колелета и скутери до 50 куб.см питам аз? Защо/ Защото сме с*ляни и балкански тежкари. Защото как ще се изложим пред кифлите, колегите, комшиите и всички други, ако не сме в немския премиум нов внос. Нали трябва да се правим на голямата работа типично по балкански, както турците между другото. Вземат кола на лизинг от Германия (за живеещите там), отиват лятото на почивка в Турция, правят се на милионери, прибират се в Германия и я връщат, защото бачкат в някой дюнер и няма $
  • #29
    до: мдам ( преди 8 години )
    Приус е 99 к.с. и 37 к.с. на електродвигателя. Смятат се конските сили на ДВГ и си в ниския данък под 100 к.с.Кога на българския с*лянин ще му уври акъла, че немските дизелови премиуми с които са го зарибили не са най-доброто. и да мрънка, че е беден и няма пари за Приус, но има пари за премиуми нов внос с много коне и пари за телефони, кръчми и какви ли не глупости, но е беден и няма пари за прекрасна кола, като Приус. С този начин на мислене виждате до къде сме стигнали....
  • #28
    Анонимен ( преди 8 години )
    Не законите, ние сме сбъркани и този форум го доказва!
  • #27
    мдам ( преди 8 години )
    Законите в България са сбъркани. НЕ може да караш нов автомобил евро 6 и да плащаш 600-800 лв данък а този с 25 години да плаща 160. Отделно еко таксите важат само за коли под 100 конски сили. ТО такива вече почти не се предлагат от производителите.
  • #26
    Анонимен ( преди 8 години )
    Ето защо хората карат Приус и говорят за него:https://***.youtube.com/watch?v=Br4jISZp0fgКогато някой направи 77,4 MPG с друга автомобил и особено с нафтова печка да ми се обади!
  • #25
    Бай Дизел ( преди 8 години )
    Но в един момент ти няма как да имаш по-хубав велосипед от всички, по-добър автомобил от всички, по-хубав телефон и започат проблемите. Всеки гони другият (да го питаш защо?), всеки иска повече, повече и т.н. И накрая хората полудяват. Затова и в България се карат стари автомобили висок клас. Всеки гледа да си избие комплексите!Но има и друго - на нова кола 250к.с. данъка е 500-700 лева в зависимост от града.На стара такава данъка е 200 лв. Е,как тогава ще се оправим?Стар бус е с 20 лв. данък
fallback
Последни